Hoe doen jullie dat: Lange tussentijden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigger

Hoe doen jullie dat: Lange tussentijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:04

Ik weet even niet wat ik hier mee moet...

6 nov start ik nog eenmaal B. Nu heb ik net de starttijden gehad en ik moet om 09.40 en 11.50. Ik vind dit nogal een behoorlijke tussentijd. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt en vraag me af hoe ik dit voor mijn paard het fijnste kan oplossen.

Hoe doen jullie dit?

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:37

Deze tussen tijden zijn wel extreem
Het beste is je paard tussentijds afzadelen en hem voor de tweede proef maar een kwartiertje los te rijden
Of als er bossen in de buurt zijn gewoon daar rond gaan stappen
Let wel op je tijden want met deze tussentijden zullen ze wel heel veel afmeldingen krijgen omdat niemand het op zo'n paard onvriendelijke manier twee proeven wil rijden.
Snap niet waarom ze de klasse niet in blokken van 4 of 5 rijden zo zit er niet zo'n lange tijd tussen en hebben de paarden het een stuk makkelijker

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:41

idd afzadelen en weer op de trailer zetten. dan kun je zelf ook even uitrusten en tot jezelf komen en evt wat eten.
voor de 2e proef minder lang losrijde als voor de eerste.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 13:51

Ik zat ook al te denken om maar 1 proef te rijden... ik vind het maar niets dit.
Idd afzadelen en op de trailer zetten had ik ook bedacht, misschien nog even een stuk wandelen met d'r... Pff, ik vind dit echt lastig.

De rubrieken zijn echt na elkaar, ik vermoed dat er maar 1 rijbaan is. Want na de eerste rubriek start na 10 minuten de tweede rubriek in dezelfde volgorde van mensen.

Bedankt voor de reacties..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:57

Gewoon 10 minuten voor de 2e proef er weer opstappen en tussendoor in de trailer met een beetje hooi ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:06

wat is daar nou paardonvriendelijk aan? Ik vind dat fijner dan 2x vlak achter elkaar moeten. Gewoon terugzetten op de trailer met een hooinet en zelf lekker koffie drinken.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:35

Inderdaad, gewoon lekker op de wagen zetten. Ik spring en dresuur met hetzelfde paard, komt wel ooit voor dat ik bijvoorbeeld om 10 uur moet springen en pas om 2 uur dressuren. No problem. Kan ze lekker even uitrusten. Als wij met de trailer gaan draaien wel altijd wel het voorwiel van de trailer op de grond zodat de trailer iets steviger staat. Prettiger voor het paard.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 20:48

Zep schreef:
wat is daar nou paardonvriendelijk aan?
Paard-onvriendelijk vind ik het niet. Maar ik vind het zo lang. Knipoog

Ik heb ook echt geen idee hoe mijn paard hier op reageert, in die zin dat ze nu al bek af is als ik een ochtend op pad ben geweest met haar (Heb pas 6 wedstrijden gereden met haar en gingen hiervoor nooit op pad) dus al die indrukken vreten behoorlijk energie.

Mijn vraag is dus alleen hoe jullie dit doen en hoe ik het kan doen zodat ze niet helemaal bekaf is als ik de tweede proef nog zou rijden.
Nog anders is het als ik een box zou hebben, dan is het voor mij geen probleem.

Maar idd gewoon lekekr de trailer op met wat eten. Ik wete nu dat dat geen bezwaar is. Lachen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:38

heb ik dit jaar (januari) ook gehad, was een selectie, indoor en een selectie moet door 2 Jury's gejureerd worden, dus ook 2 uur wachten heb mn paard terug gezet, lekker wat eten, en idd, 20 min. losgereden voor de 2e proef........... veel succes trouwens

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:10

goldwing schreef:
Let wel op je tijden want met deze tussentijden zullen ze wel heel veel afmeldingen krijgen omdat niemand het op zo'n paard onvriendelijke manier twee proeven wil rijden.

Ik zie niet echt wat daar paardonvriendelijk aan is. Bij bijvoorbeeld SGW (ook in de B en bij oefencrossjes, dus ook voor onervaren paarden) komt het vaak voor dat je in de ochtend je dressuur moet rijden en in de middag moet springen en crossen. Dan moet je paard ook tussentijds ergens ondergebracht worden. De meeste paarden geven daar echt niet om: met een flink net hooi op de trailer houden ze het wel even uit hoor. Is IMO meteen een goede oefening voor als ze eens onverwacht een paar uur op een trailer moeten staan wachten. Knipoog