eerste wedstrijd L1 drama, wel gelijk 4e

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

eerste wedstrijd L1 drama, wel gelijk 4e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 20:59

Zoals ik al eerder had geplaatst zou ik vandaag voor het eerst L1 starten. Nou wat problemen (pony die opeens niet wilde laden, optocht oude militairen auto's) kwamen we om 16.50 daar aan, wij hadden zelf uitgerekend dat ik om 17.00 zou zijn Scheve mond . Daar kwamen ze al naar buiten toe dat ik snel op moest schieten.

Daar was het al ingelopen, maar ik moest om 17.00 in de ring zijn. Na ongeveer 3x gehoord te hebben dat ik op moest schieten én stress door alles. Kwamen er nog 2 mannen aan en de opmerking 'beetje opschieten he jongedame' werd me een beetje te veel. Heb toen iets niet zo aardigs terug gezegd.

Ik gelijk door zonder los te rijden de ring in, ik reed dus een rondje. En wie zaten daar in de kantine, juist die 2 mannen. Die mijn stress nog erger maakten door hun middelvinger op te gaan steken.

Had rijden ging opzich goed, een aantal kleine foutjes, maar mijn pony heeft super haar best gedaan en mij er eigenlijk door heen gesleept.

Daarna gelijk de kantine in voor de prijsuitreiking en ik was 4e met 162 punten. Heb er ook een kadobon van €10,- van Hypo erbij gekregen.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:29

Poeh dat was dus even een snelle wedstrijd Haha! Tong uitsteken. Maar wel mooi dat je die mannen terug kon pakken en je bewezen hebt met een 4e prijs Knipoog netjes hoor Lachen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 09:55

nouja was wel zo aan de beurt, maar we hebben daarna 1,5 uur staan laden. Az wilde niet meer mee naar huis.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:59

Gefeliciteerd! Dat heb je toch maar netjes voor elkaar gekregen.
Toch vind ik je verhaal over die twee mannen niet helemaal netjes, ik vind het persoonlijk erg vervelend als er in mijn rubriek vertraging oploopt omdat een of andere sufferd te laat is. In jouw geval kon je daar weinig aan doen, maar heb je dat op een normale manier uitgelegd aan de heren? Met een beetje wedstrijdstress ben ik ook sneller aangebrand dan normaal, maar als je gewoon had gereageerd of ze gewoon had genegeerd, had je dat beetje extra stress door die twee mannen onder je proef niet gehad.
Voortaan misschien ook een goed plan om rekening te houden met laadproblemen ed., ik rijd nu 3 jaar wedstrijden, paard heeft nog nooit moeilijk gedaan met laden maar toch houd ik daar rekening mee. Vandaar dat ik ook altijd te vroeg of op tijd op een wedstrijd ben, en niet te laat.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:16

Ben ik aan iedereen verantwoording schuldig?? Na het al 3x uitgelegd te hebben was ik het toch echt beu.

Natuurlijk had ik niet zo moeten reageren, in de rubriek was geen vertraging, ik was nl. de laatste en de ring sloot om 17.00 (ok heb ik op het nippertje gered).

Verder was mijn rubriek 35 minuten ingelopen, omdat er mensen niet op waren komen dagen etc.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:26

Als je slim bent kijk je dan even op de startlijst of er een vaste tijd staat of een richttijd om te starten. In het eerste geval mag je in principe starten op jouw tijd. Want vooral als je als laatste moet starten wil de ringmeester ed je wel wat heuen omdat ze graag naar huis willen. Vaak staat er ook onderaan de startlijst hoe laat je van te voren aanwezig moet zijn. Dan vervalt het verhaal hierboven natuurlijk wanneer je niet op tijd aanwezig was.
Je had die mannen ook kunnen negeren, natuurlijk ben je niet aan iedereen uitleg verschuldigd. Maar op deze manier heb je toch een situatie gekweekt, en de volgende keer dat je die mannen op wedstrijd tegen komt zal je mogelijk weer boos worden of in de stress schieten.
Ik ken iemand die bijna elke wedstrijd tegen mensen uitvalt, en die durft bijna nergens meer te starten omdat iedereen daar de pest aan haar heeft. Dat is een wat overdreven geval, maar het is wel een goede leer.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:31

toch goed hoor, een 4e plaats! OK dan! gefeliciteerd!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:02

De ring startte om 15.00 en ik was als 17e reken maar uit. Verder kwamen die 2 mannen alleen kijken naar hun kleindochter (tenminste de ene was haar opa en de andere volgens mij de eigenaar van de pony).

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 12:10

Nou gefeliciteerd met je 4e plek en natuurlijk je winstpunt OK dan!

Ik heb altijd begrepen dat je 1 uur voordat je moet starten aanwezig
hoort te zijn. Als je dan wordt opgehouden, om wat voor reden dan ook, bel dan even naar het secretariaat dan kunnen ze het doorgeven aan de ringmeester en ben je verder aan niemand uitleg verschuldigd. Heb je nu vrij weinig aan maar misschien voor de volgende keer.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 12:17

Zet volgende keer ook zeker het telefoonnr in mijn phone, maar dit gaat me ook geen 2e keer gebeuren. Veel te veel stress Haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:57

Gefeliciteerd! Ik ken het, ben je al iets aan de late kant en dan wil ie de trailer niet op. Ik heb het al een paar keer gehad, maar ik hoefde dus nooit als laatste. Dan belde ik snel en hadden ze er eigenlijk altijd wel begrip voor, maar tis niet goed voor je rust...gaat weer ten koste van het laden etc..zo irri!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:32

Gefeliciteerd met je winstpunt en prijs!
En dat onder een nogal gestresste situatie is helemaal niet slecht.