Bibbers voor de eerste officiele wedstrijd!??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Bibbers voor de eerste officiele wedstrijd!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 14:57

Ik vroeg me af hoe jullie naar de eerste officiele wedstrijd gingen?.. Hoe wist je waar je je moest aanmelden, had je 30 grooms bij voor jou bibbers tegen te gaan of ging het juist hardstikke goed?

Ik ben ingeschreven bij een vereniging en de startkaart is in de aanvraag, en nu komen de wedstrijden steeds dichterbij... Ik vind het toch wel een beetje spannend worden...mijn grote droom... eindelijk komt ie uit.. maar toch wil ik dan terug krabbelen.. maar dit..maar dat..wat als...

Ben erg benieuwd naar alle ervaringen van jullie eerste officiele wedstrijd!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:18

Mijn allereerste wedstrijd was bij de pony's zo'n 19 of 20 jaar geleden. We gingen er met de hele club te voet naartoe. Niks geen trailers dus. Ik had niemand bij me. En ik was totaal onvoorbereid omdat ik nog nooit op een wedstrijd was wezen kijken. Ik had de pony nog wel ingevlochten omdat iemand tegen me had gezegd dat dat moest. Haha!
Daar aangekomen wat op het terrein rondgehobbelt en toen de ring in. Ik had een superhete pony en in 2 min. tijd had ik mijn proef je al af (alles in uitgestrekte draf en crossgalop Haha! ). Dat leverde me volgens mij 117 punten op, in de tijd dat 120 nog een wp was. Heel erg ruim gepunt dus van die jury.

Na een aantal jaren niet gereden te hebben dan de eerste wedstrijd bij de paarden. Goed geoefend en met een groom erbij dit keer. Ik deed het zowat in mijn broek omdat ik bang was dat ik hem niet goed rondgestuurd zou krijgen in de ring. Uiteindelijk 167 punten en ik was echt apetrots! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:38

Ik startte voor het eerst als 9-jarige bij de pony's. Samen met de ponyclub heen gestapt, proefje gereden, mijn broertje op dezelfde pony proefje. Verder weet ik het eigenlijk niet meer, dit is een aantal jaar zo gegaan.

Veel succes, die zenuwen zijn normaal hoor!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:37

Mijn eerste wedstrijd was 15 mei... Was van te voren al druk aan het vragen hoe het allemaal in elkaar zat en had al eens geschreven op een wedstrijd, dus wist hoe het er ongeveer aan toe ging.
Toch was ik die eerste wedstrijd zo zenuwachtig dat ik vergeten was het hoofdstelnummer vast te maken Bloos! Schijnheilig Mijn chauffeur snel weer even terug en mijn hulp bleef bij me om in de gaten te houden wanneer ik aan de beurt zou zijn. Poeh, wat een zenuwen, gelukkig hadden we op tijd alles er aan geknoopt.
Toen ik eenmaal aan het rijden was, werd het gelukkig al snel wat minder
hoewel ik wel last had van knikkende knieën en spaghetti benen.
Gelukkig ben ik elke wedstrijd weer wat minder zenuwachtig.

Succes Ymke!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:51

Ik ging mee met de ponyclub en was zelfs nog nooit op een concours geweest, wist niet wat ik meemaakte, gelukkig heeft de rest van de ponyclubmensen me goed geholpen omdat mijn ouders ook geen paardemensen zijn.

(10 jaar oud trouwens)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:08

Mijn eerste officiele wedstrijd bij de pony's weet ik niet meer.Daarna heb ik nog een startkaart gehad met de moeder van Lodewijk maar dat was niet echt teminste toen reed ik voor de lol en vond ik het best als ik laatste was.
Pas met Lodewijk reed ik zo serieus dat ik echt voor de winstpunten ging en ohhh wat zag ik er tegenop.Desiree hier van bokt heeft me er door heen geholpen Tong uitsteken

Ik heb bijna weken van te voren er over gedroomd en ook slecht geslapen op de dag zelf was ik op van de zenuwen.
Ik heb meestal iemand bij me die helpt vasthouden als ik me ga omkleden en iemand die me voorleest.eerder deed piggy van bokt dat beiden tegenwoordig leest mijn moeder voor en jos geeft alles aan en houd alles vast Haha! je meld je gewoon bij het secretariaat die zitten in 90% van de gevallen in de kantine bij binnen concoursen en anders staat het altijd goed aangegeven.zorg dat je minimaal een uur van te voren aanwezig bent ivm uitvallers tenzij je lange losrijdtijd nodig hebt ga dan nog wat eerder.ga niet anders rijden dan thuis let goed op je figuren en dan loopt het wel los zeker in de B

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 17:26

erg was mijn eerste officeele Haha!
haha.

die dag ben ik met mijn vader vertrokken,we rijden de hoek om en staan achter in de file van een fanfare (goed geschreven?) ahhh ik kon wel compleet omvallen *LOL*
ik nog tegen die man die het verkeer regelde euhmm meneer we moeten naar de dierenarts mijn paard is ziek! maar we moesten wachten.
erna reden we die man voorbij,staat een keurig ingevlochten paardje in de trailer Schijnheilig

kwam ik daar,echt dood zenuwachtig,mijn vader was meteen even naar het secretariaat gegaan en ik wachten (dat wachten was erg Haha!)en verder ik heb alles met me vader gedaan,hij heeft me geholpen opzadelen en alles.
erna vol zenuwen op naar de losrij plek.

daar was gelukkig de staleigenaar,die heeft eerst met mickey daar wat gelopen,erna mij erop geholpen,en toen met mij erop en mickey aan de hand rond gelopen,en toen heb ik even alleen gereden.

en naar de ring in,de proef was rampzalig *LOL* in het begin zat ik ook nog half te huilen Bloos maar heb hem uitgereden en was er nog trots op ook Haha!
maar was al helemaal blij dat mickey zo braaf was.

na de proef heeft mijn vader mickey overal wat laten grazen,en ik lekker in het zonnetje bij aan het komen Haha! (dat deed hij trouwens wel elk conour omdat die dat zo leuk vind *LOL*)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:36

Ik had de vriendin van m'n broer mee. Zij had vroeger veel dure kwpners gehad en veel dressuurwedstrijden gereden, en ook een aantal keer met de ARK meegedaan (speciaal soort officiele wedstrijd, erg groot evenement en je kan meedoen zonder startkaart, zolang je maar in gem. Apeldoorn woont). Dus zij wist hoe het allemaal ging en waar welke ring was. Gelukkig maar, want er waren 9 ringen en ik zag dus echt totaal NERGENS nummers van de ringen staan. Bloos We waren ook nog vet laat dus ik had 5 minuten losrijtijd, woehee. *LOL* (maar ook niet voor de 'winst', dus geen stress verder, en de proef ging ook heel ontspannen en relatief goed, voor toen dus. *LOL*)

Als ik het teruglees zeg ik het allemaal wel zo leuk en aardig alsof het al jaren geleden was, maar het was pas een maand geleden, haha. Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:16

ik heb geen idee meer, dat is zo lang geleden Bloos! Ik zal vast zenuwachtig zijn geweest, maar ik was ook een jaar of 12 en startte meteen bij de paarden.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:27

mijn eerste officiele wedsdtrijd met Mirk was mijn groootste zorg of hij wel in de trailer wou... Mirk kan nogal hysterisch doen, vooral in het begin.

De trailer brak hij af bij aankomst, dus had ik hem gelijk gezadelt en ingereden. Ik had toen geen zenuwen en de proef kon niet beter. Totaal had ik een eerste prijs met 176 punten Bloos!

Heel fijn zo'n eerste keer, maar ik besefte ook, vanaf nu kan het alleen maar minder gaan. Zulke punten haal je nooit meer Haha!