superweekend! van M1+5 naar M1+9 in 3 proeven

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

superweekend! van M1+5 naar M1+9 in 3 proeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:31

Hier mijn verslagje van 2 dagen wedstrijd met Oki in de M1.

Had afgelopen zaterdag wedstrijd in Breda, bij stal Sintels (heel mooie manege!) met Confetti als jury. Met losrijden liep Oki best wel lekker, alleen was de tikkende stroomdraad beetje eng. De 1ste proef ging wel redelijk, alleen tijdens de middendraf in de galop en 1 keer in de verkeerde galop gesprongen Boos! . Mijn 2de proef vond ik slechter gaan, oki wilde, vooral in de galop, iets sneller als ik wilde Knipoog Ook hier sprong ik weer in de verkeerde galop Boos!
Toen de uitslag: in de 1ste proef was ik 2de (van de 3) met 164 punten, mijn 2de proef was goed voor een 1ste prijs met 169 punten!! Dit zijn dus 3 wp op één dag, zo ging ik van M1+5 naar M1+8. Haha! Haha!

Op zondag had ik weer wedstrijd, nu in Haaren (thuisclub) en kon maar 1 proef rijden. Met losrijden liep oki echt helemaal geweldig, lekker ontspannen en goed aan het been. Ook tijdens de drafonderdelen ging het nog erg lekker. Toen het op X aanspringen in de linkergalop gevolgd door volte 10 meter, hier schrok oki waardoor we even stilstonden met haar kop recht omhoog. Verder was ik erg tevreden, ons mam totaal niet; zij vond het tempo veelste hoog. Na mijn proef oki maar naar huis gebracht en terug naar de manege. Hier bleek dat ik 1ste was geworden met 159 punten!! OK dan! Mijn 9de wp is ook binnen!!

Dus: in 3 proeven 4 wp en 2x 1ste prijs!! En van M1+5 naar M1+9, nog eentje en ik ben M2 startgerechtig. Toen mijn moeder een paar weken geleden zei dat ik rond januari 10 wp zou hebben, moest ik heel erg lachen, dat zou ik nooit halen; nu hoef ik er nog maar 1!! Ik ga nog niet meteen over, eerst nog goed oefenen op de travers linksom en dan gaan we het toch maar proberen!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:29

Wouwie das een superscore Haha!
Goed hoor ,lekker dooroefenen en inderdaad niet te snel overstappen.
Eerst gewoon die prijzen wegkapen in het M1 Schijnheilig

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:16

Persoonlijk vind ik zoveel proeven in een weekend rijden niet zo geweldig, na een wedstrijd ga ik de volgende dag het bos in, dat houdt ze wakker en fris en da's ook eens leuk voor je paard ipv van het hele weekend proefjes lopen.......

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:50

Dat kun je dan toch ook op maandag doen? Als je nou ieder weekend twee dagen achter elkaar op wedstrijd gaat, dan kan ik me je reactie voorstellen. Maar aan een enkel keertje houdt je paard IMO echt niets over hoor.

Gefeliciteerd met je mooie resultaten, Haike! Lachen

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:56

Daarom zet ik er ook het woord persoonlijk bij, voor mijzelf dus, ik oordeel niet over een ander, zelf heb ik er gewoon slechte ervaringen mee, en doe dat dus nooit, t is niet rot bedoeld ofzo.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:04

Wow goed man!! Gefeliciteerd Haha!

Met Hof zou ik ook nooit zoveel proeven in een weekend kunnen rijden, word ie alleen maar irritant van. Die van haike kan het blijkbaar wel Knipoog En 1x of elk weekend zit ook een verschil in... Lachen

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:08

Wat een prachtige bonte pony heb je Haike en nog een dressuurcrack ook!
Gefeliciteerd met je winstpuntenregen.

WWWiske, het zou wat sympathieker overkomen als je Haike eerst even feliciteert voordat er kritiek komt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:11

Dank jullie wel.

En meestal start ik ook niet meerdere keren per weekend, maar had al opgegeven voor Breda toen bleek dat het ook bij onze eigen manege was.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:32

Super gedaan!
Jullie gaan echt keihard!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:24

Gefeliciteerd. Gaat lekker vlug zo.

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:35

super man gefeliciteerd!!!!!