Kan iemand mij dit verklaren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Kan iemand mij dit verklaren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:06

Het zal wel zo zijn, maar dan wil ook weten waarom: hoe kan je in de B bij het a-x binnenkomen en groeten je overgangen te progressief rijden? en tot 2x aan toen ook (ben wel consequent Haha!
Ik dacht dus dat je juist in de B je overgangen progressief reed Verward
Kan iemand me uitleggen wat ik dan fout doe? (voor de duidelijkheid, ik ga voor x in stap en na x halthouden)[/i]

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:28

progressief betekent geleidelijk.Je moet tussen x en g halthouden,
dat betekent dat je eerst een paar stappassen(geen 386 Knipoog ) maakt en dan halthoud.
Ik denk trouwens dat je niet al vóór de x moet gaan stappen.
De jury vind dus blijkbaar dat je té lang stapt voor je gaat halthouden.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:33

BTW ,inderdaad klopt het dat je in de B overgangen progressief rijdt.
Vanaf het M ongeveer mogen er niet-progressieve overgangen getoond
worden en die worden dan ook hoger gewaardeerd (mits goed uitgevoerd Knipoog ) dan progressieve overgangen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:42

okee dus met iets minder stap ertussen (denk tenminste dat dat het was dan) moet het de volgende keer dan beter lukken!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:46

Ik mik meestal op een stap of twee/drie voordat ik ga halthouden of juist aandraven. Ik denk inderdaad dat je te lang hebt doorgestapt Lachen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 19:03

snotverdorie Haha!

effe kwijt nog over de wedstrijd en slechts een beetje offppoic: Ik heb werkelijk de liefste braafste kanjer van het heelal Lovers en ze ging nog mee terug de trailer in ook, dus mijn dag was helemaal geweldig gewoon, ongeacht uitslagen

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:49

Talida schreef:
effe kwijt nog over de wedstrijd en slechts een beetje offppoic: Ik heb werkelijk de liefste braafste kanjer van het heelal Lovers en ze ging nog mee terug de trailer in ook, dus mijn dag was helemaal geweldig gewoon, ongeacht uitslagen

Ja, echt super hoor. Ik vond het erg leuk om je sms'jes te krijgen dat het gelukt was!!!!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:38

Talida schreef:
snotverdorie Haha!

En dat heb ik weer moeten missen omdat ik zonodig moest 'Voesten'! Haha!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:44

kadans16 schreef:
Ik denk trouwens dat je niet al vóór de x moet gaan stappen.
De jury vind dus blijkbaar dat je té lang stapt voor je gaat halthouden.

Idd, proef 9 en 10 zijn proeven waarbij je tussen D en X moet stappen en tussen X en G moet halthouden.
Dus als dat niet in de proef gevraagt werd, idd niet vóór X al gaan stappen. Lachen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 17:33

Tigger schreef:
Dus als dat niet in de proef gevraagt werd, idd niet vóór X al gaan stappen. Lachen

maar als ik net voor x ga stappen hoef ik nog maar een paar pasjes om daarna tussen x en g halt te houden, toch? dus zoveel stappassen kunnen het niet zijn, tis niet dat ik al bij d ga stappen en dan 10 meter op de middenlijn stap....

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 17:33

MelanieS schreef:
En dat heb ik weer moeten missen omdat ik zonodig moest 'Voesten'! Haha!

jouw tijd komt nog wel Haha! Haha! Haha!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:08

Ik deed me eerste wedstrijd gelijk van draf naar halt en toen kreeg ik een 6 geloof ik met als commentaar dat er enkele stappassen voor moeten!
Nu heb ik de laatste 2 wedstrijden (heb er pas 3 gehad Haha! ) gewoon bij X of iets erna in stap 2 passen stap en halt en nu krijg ik 7ens en soms 8en.. Ligt er maar net aan hoe recht ik binnenkwam Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:39

Als er staat: Tussen X en G halthouden en groeten, is het de bedoeling dat je halverwege tussen X en G gaat stappen en dan een pas of 3/4 nadien halthoudt en groet.
Dus niet nét na X al gaan stappen en dan meteen halthouden en groeten, dan zit je tever van de jury af. Die moeten je lieve glimlach wel kunnen zien, natuurlijk (hihi).

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 18:59

imker schreef:
. Die moeten je lieve glimlach wel kunnen zien, natuurlijk (hihi).

kzat de hele tijd al te smilen dus die hebben ze wel gezien Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:03

Heb je gisteren in Haarlem gestart? Ik heb het nl. ook een keer op een protocol laten zetten.
Je moet idd niet teveel stappassen tussen je overgang van draf naar het halthouden maken.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 19:07

nope, kzat wel in de buurt, santpoort. ok zal mn stappassen aantal drastisch verminderen. Moet je echt zo dicht bij G halthouden dan, heb liever nog een stukje a-c lijn, zo stabiel zijn we nog niet Haha!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:19

De gehele overgang moet gewoon tussen X en G zijn. Ik zette altijd mijn overgang naar stap in onder de X, dan stap ik dus net voorbij X en houd ongeveer in het midden tussen X en G halt. Als je teveel richting G gaat heb je de kans dat je te ver door rijdt en dat is ook weer niet goed.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:29

Ik doe het idd net zoals Frunnik, als je te laat (dus te dicht bij G) wilt halthuden en je paard doet nog net een pasje sta je anders nog net voorbij G ook... En een ander voordeel is dat je idd nog een stukje A-C lijn over hebt om weer weg te rijden na het halthouden.

Succes de volgende keer iig OK dan!