overstap m2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie15

overstap m2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 11:31

Wie heeft er tips om over te gaan naar t m2. Met mn paard vliegen de winstpunten nl. nu binnen. Op zich denk ik wel dat ze er klaar voor is, ze gaat nl. ook steeds lekkerder lopen en de travers gaat ook heel lekker. Maar wie heeft er tips?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 13:37

De overstap van M1 naar M2 is mij nog wel tegengevallen. Als alle oefeningen goed gaan, gewoon lekker starten Lachen Correcte en constante aanleuning is belangrijk, je wordt meer afgestraft op deze en andere punten wanneer het niet correct is. Heel netjes rijden, en vooral veel plezier!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:21

De overstap van de M1 naar de M2 is groter dan velen verwachten, opeens moet je veel vaker een verzamelde gang laten zien en moet je paard een stuk beter aan de hulpen staan. Duidelijk de voorbereiding op de Z. Als de oefeningen goed gaan zou ik echter gewoon M2 gaan starten, de juryleden van de M1 vinden je blijkbaar goed genoeg (anders kreeg je niet zoveel winstpunten) en alleen op die manier wen je aan het niveau. Bovendien is het voor iedereen moeilijker..

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:32

Bij mij ook wel btje tegengevallen idd.. Reed in de M1 zelfs wel 190 punten bij elkaar en nu voor het eerst M2 149. Je wordt dus wel even flink goed 'bejureerd' Tong uitsteken. Je moet je paardje nu wel echt netjes aan de hulpen hebben en constant nageeflijk en dat soort dingen (waar ik nu dus problemen mee heb, maarja, paardje is nog jong). Maar als je lekkere punten rijdt in de M1 ben je er volgens de jury's heus wel klaar voor Lachen. Lekker starten dus!!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:35

De verzameling moet dik in orde zijn wil je een proef voor winstpunten kunnen rijden.En als je aanleuning niet constant is word je meteen
afgestraft.Als je dat voor elkaar hebt en je kunt dat in combinatie met de oefeningen correct tonen dan moet de overstap geen probleem zijn.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:58

Ik vond het eigenlijk reuze mee vallen, heb langer over de M1 gedaan dan over de M2. Gewoon netjes op de letter blijven rijden, bij uitgestrekte en midden gangen duidelijk verschil laten zien bij weg- en terugrijden. Iets meer oprichting en dat is eigenlijk alles.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:05

De overgang viel mij ook wel mee.
Zorgen dat de onderdelen bevestigd zijn en dat je je paard kunt verzamelen en oprichten.
En natuurlijk lekker blijven rijden! Knipoog