Aangezien we de laatste 2 maanden van alles tegen hadden. Fout bekapt, schimmel, wolfstand die dwars zat en er uit moest. Toch deze week wat geoefend, lesje ingeplant... En onder het motto: we gaan voor de ervaring, niet voor de punten toch besloten om te gaan.
Eens moest de eerste keer zijn, en nou hoefde ik me niet zenuwachtig te maken over de punten

Haal ik haar gister uit de wei, een beide kanten achter de kaak een dikke bult.
Meteen schoot er iets van droes door me heen, en gelukkig was de dierenarts op stal en stelde mij gerust dat het geen droes was. Of opgezette klieren, of verkoudheidje.Moest een half uurtje rijden, als ze benauwd/hoestte, afbellen. Als de bulten verdwenen, gewoon gaan.
Na een halfuurtje waren ze verdwenen dus naderhand toch maar mijn tuig en alles netjes gepoetst. Witte voetje & staart gewassen, haar helemaal schoon op stal gezet, en op het bord geschreven dat ze binnen moest blijven.
Kom ik vanochtend bij stal aangereden, en dacht toch echt Meeb buiten te zien lopen. Kom de stalhouder tegen:"heb ze net buiten lopen"
maar ze moet mee...Stalhouder schrok, verontschuldigde zich en rende de wei in, en gelukkig had ze nog niet gerolt, dus de schade was beperkt.
knotjes gemaakt, nog 10x denkbeeldig stof weggepoetst, haar nieuwe zweetdeken op, haar even lief toegesproken... en wachten op mijn ouders die met de trailer zouden komen.
Belt mijn moeder op:"ja euh, we staan nu even bij de garage, de remlichten van de trailer doen het niet, dus we zijn iesje later"
Nog 10x denkbeeldig stof weggepoetst, alles gecheck, en na een kwartier waren ze er. Alles ingeladen, en Mabel liep de trailer in alsof het de normaalste zaak was
Daar aangekomen ging het nog even mis. Mabel zeiknat...
Ik was voor bij Mabel bezig en mijn vader deed de achterklep al open. En aan een kant de buis en toen vloog Mabel naar achteren, en liep ze los, zonder halster over het terrein

Dus ik er achteraan, mijn vader snel mijn hoofdstel gepakt, en dus halverwege op de parkeerplaats hoofdstel omgedaan en mijn vader geinstrueerd: vast houden!
De buis achterin bleek een pin afgebroken
Maar het halster was gelukkig niet kapot. Het hing nog helemaal heen, en vast tussen de trailerlijnen. Dus hoe ze het nou heeft afgekregen 
Paard opgezadeld, transportbeschermers af, ik omgekleed, op naar de binnenbak.
Ze liep super gespannen, gelukkig was er niks ingelopen dus hadden we toch de tijd om wat los te rijden en veel te stappen.
Toen de ring in, even paniek om de gekke witte hekjes bij A, en dat ze alleen was, maar de rust was snel gevonden en naar mijn idee had de proef juist wat feller gemogen. En een hoop kleine foutjes, maar ik ben dik te vrede, Meeb heeft zich super gedragen
Uitgestapt, terug naar de trailer. Alsof ze nog niet genoeg gesloopt had, trok ze nog een halstertouw kapot, met het afzadelen. Maar ze liep weer zo de trailer op
Haar wat zemelen gevoerd, de hemel ingeprezen en toen op de prijsuitreiking gewacht, aangezien dat nog maar een half uurtje duurde.Ze begonnen met nummer 7 (van de 29) met 163 punten en nummer 1 had 167. Daarna werden de overige coupons op tafel gelegd, en ik zoeken... en ik geloofde eigenlijk niet dat ik mijn coupon had gevonden:
161 punten
Ik schrok er toch wel even van, totaal niet verwacht!
Ons eerste winstpunt binnen!
Over 3 weken mogen we weer

En dan gaat er een hoop zooi reserve mee

! (ik bied mezelf gewoon aan, of je nou wilt of niet