wedstrijden alle klassen...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

wedstrijden alle klassen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 17:43

hey,
ik zou graag van jullie willen weten met welke problemen jullie te maken kregen bij overgang naar een andere klasse en bij welke klasse je het best zo lang mogelijk kan blijven zitten... Lachen

b.v.d liesjuh91

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:44

Ik heb geen probleem gehad bij geen enkele overgang
Maar ik ben ook pas overgaan toen zowel mijn instructrice als ik vonden dat we thuis alles zo fijn onder de knie hadden, het ook wel op wedstrijd konden proberen.

Sanne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:03

ik heb nu (overgang m1- m2) wel wat problemen, ik vloog door de m1 ik hield elke keer hele hoge punten en was dus zo door het maximale punten aantal heen. Toen begon ik pas vrij laat met de oefeningen voor de m2 maar ging wel door met wedstrijden rijden. In het begin lukte dat allemaal niet zo goed maar nu loopt hij al veel beter, mijn punten liggen nu elke keer rond de 154- 155 dus hij moet nog iets beter gaan lopen..
bij de andere klassen had ik geen problemen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:26

Ik vond de B en de L1 rotklasses, daarna werden ze leuker. Ik mag doorzitten en dan kan ik mijn paard beter opsluiten en kwam hij lekkerder door de rug en de hals heen.

De L2 was een geweldige klasse, en heb spijt dat ik zo snel over gestapt ben naar de m1.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:37

Persoonlijk vind ik de B en L klassen geen indrukwekkende proeven hebben, niet echt iets waarvan ik denk "joepie, weer een wedstrijd" maar ja, het hoort er wel bij natuurlijk.
Ik denk nog steeds dat geldt: harlopers zijn doodlopers en dat je pas moet overstappen als zowel je paard als jij er lichamelijk en geestelijk aan toe zijn.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:16

Heb tot nu toe niet echt problemen gehad bij overstappen.
B- 5 proeven - 7 wp
L1- alles winst, soms dubbel.
L2- geloof 2x geen winst, waarvan de 1e keer 155 punten.
M1- De eerste 2 proeven meteen 2x 1e en winst.
M2- De eerste keer meteen winst.
Z1- We zullen zien zondag!

Ik vond de M2 een hele leuke klasse, de L1 ook wel. De L2 vond ik helemaal niks aan.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:40

ik vond het best moeilijk om na de B, waar je mocht lichtrijden,in de klasses erna te moeten/of veel doorzitten,iets wat best moeilijk is op mn paard.
Na veel oefenen zonder beugels etc. wil het al aardig lukken,maar het zal niet mijn favoriete manier worden

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:20

Ik vond de overgang van t l1 naar t l2 moeilijk,in de l1 had ik altijd winst en in t l2 was dat wel even anders, maar toen ik mn pony meer ging oprichten vloog ik daar ook doorheen

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:38

ik zou niet kijken hoeveel punten je hebt, je moet pas overgaan naar een hogere klasse als jullie er beiden klaar voor zijn. Dus je moet als m1 rijdt al oefeningen voor het m2 en z1 rijden ik denk dat dan de overgang minder moeilijk zal zijn. Haha!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:17

Ik ben net 1 x M1 gestart en had meteen een winstpuntje. In de L2 heb ik er 7 wedstrijden over gedaan voor ik me 1e wp had! Ik vond dat zo'n kl*teklasse. Ik heb dan ook bijna 10 maanden in de L2 gereden terwijl ik de andere klasses binnen een half jaar helemaal uit had gereden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:40

ik zit nu in de L van levenslang Haha!
L1 had ik in het begin even wat aanpassingsmoeiljkheden, reed ik eerst achteraan, toen in de middenmoot, seizoen daarop begon ik heel slecht weer twee keer achter elkaar ergens achteraan, toen kwam de klik er plots en stond ik vierde, en de week daarop eerste en kon ik eruit Haha!

Maar het is wel stom, ik rijd LRV belgie en daar werk je niet met winstpunten, maar mag ja als je eerste maakt hoger gaan. Als ik volgens Nederlands winstpunten systeem met Evita in L2 zal rijden, zou ik elke keer toch wel een winstpuntje kunnen sprokkelen en zo over een langere periode toch nog hoger gaan, maar met 18-jarige nog opboksen om de eerste plaats tegen minstens 20 andere ruiters zie ik nog niet zo gebeuren, dus ik verwacht dat ik hier nog wel een tijdje ga blijven Haha!