Idocus terug naar Verenigde Staten !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mathijs82

Idocus terug naar Verenigde Staten !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 09:53

Brakel - In maart 2005 gaat het Grand Prix-dressuurpaard Idocus (Equador x Zonneglans) terug naar zijn Amerikaanse eigenaresse Christine McCarthy. Marlies van Baalen had in Idocus haar eerste Grand Prix-paard. Na haar overstap van de jeugd reed de amazone twee wereldbekefinales met de bruine hengst. Als kroon op het harde werk mocht de combinatie naar de Olympische Spelen in Athene.

Op de Spelen had het duo het geluk niet aan zijn zijde. Van Baalen en Idocus kwamen niet verder dan de landenwedstrijd. De reden dat de door het KWPN goedgekeurde hengst terug gaat naar de VS heeft niets met de sportprestaties te maken.

Marlies van Baalen: "Het contract eindigt maart 2005. We hebben er lang over gepraat hoe het verder gaat. Natuurlijk hebben we geprobeerd hem nog langer hier te houden. In goed overleg is besloten dat hij toch terug gaat naar Amerika. De hoofreden is dat de eigenaresse enigzins teleurgesteld is in de vraag van Nederlandse fokkers naar Idocus. In Amerika heeft hij een aantal goede nakomelingen en is er wel vraag naar de hengst. Had hij hier meer gedekt, dan was hij waarschijnlijk wel gebleven."

In het winterseizoen houdt van Baalen de hengst nog te rijden. Ze start onder andere in een aantal wereldbekerwedstrijden met hem. "Waarschijnlijk ga ik mee naar Amerika als Idocus teruggaat. Dan kan ik daar wat shows rijden om wat terug te doen voor de eigenaresse. Misschien dat ik daar nog wel wat anders ga doen bijvoorbeeld in de vorm van clinics, dat moeten we nog even bekijken."

Het afgelopen jaar behaalde de combinatie goede prestaties in de sport. Zo namen ze deel aan de wereldbekerfinale in Dusseldorf waarin ze op een zevende plaats eindigde met 76%

Bron: www.paardenkrant.nl

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:05

Goh, nummer 2 van het Olympisch team die vertrekt.... Nu maar hopen dat de rest van het team wel bij elkaar blijft! Ik vond ze een aardige combinatie, maar moet eerlijk bekennen dat ik niet zo gecharmeerd was van Idocus zelf. Maar goed, erg jammer voor Marlies...

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:06

Jammer van de combinatie, maar goed, ik vind dat het meestal niet echt TOP was wat ze hebben gepresteerd. Naar mijn idee zat er ook niet echt heel veel progressie in deze combinatie. Begrijp me niet verkeerd ik vind het een goed paard en hele goede amazone maar de combinatie vind ik eigenlijk "net niet" Ik vond het schokkender dat lancet weg ging, daar zag ik meer toekomst in.

Maar goed idocus gaat naar zijn eigenaresse en krijgt het daar heel goed daar is geen twijfel over mogelijk.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:12

Jammer dat er weer een paard vertrekt naar het buitenland! (Of in dit geval weer terug gaat!). Ik vond het idd schokkender dat Lancet wegging, die had naar mijn idee nog meer mogelijkheden dan Idocus. Maar dat is persoonlijk.

Hopelijk heeft ze snel weer een paard waar ze op dit niveau kan blijven mee doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:02

Goh toch wel sneu voor Marlies maar ik kan t wel begrijpen. Volgens mij had hij toch niet echt heel veel meer potentie als dit.

Maar hier gaat idd nummer 2 van het Athene team.

Binkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:35

In Amerika hebben ze minder dekhengsten dan hier. Hier is zo veel keus. Dan moet een paard wel apart zijn, wil hij veel gaan dekken. En dat is Idocus nu weer niet...

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:21

Jammer, maar ik kan het heel goed begrijpen van de eigenaresse. En Marlies, die heeft zo een toppaard weer....

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:56

Vond het ook niet een denderend paard hoor maar goed, wel jammer voor Van Baalen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:29

jammer hoor Verdrietig zon gaaf beest!! Wow!
maare is dit geen nieuws?hoort het daar niet Knipoog

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:08

Denk dat het voor het team niks uitmaakt. Vind hem nl helemaal niks qua lopen enzo.

Voor haar wel sneu maar wordt tijd dat iemand eens een goed paard aan haar aanbied zodat HAAR kwaliteiten zichtbaar worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:11

Erg jammer voor Marlies! Maar het is wel fantastisch dat ze het allerhoogste nivo heeft weten te behalen met Idocus.

@ SuzanneF.Hogere potente Verward Wat is hoger dan op zo'n jonge leeftijd al in het olympisch team te zitten?

Er zijn weinig amazones en zeer weinig dekhengsten die dit na doen!

Hoop dat Marlies een fijne opvolger heeft staan!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:19

Het llijkt wel over de Post-Olympische-Spelen-Stoelendans is begonnen Haha!

Anyhow; ik zou zelf Idocus ook niet gebruiken als dekhengst; ik blijf het als dressuurpaard een toevalstreffer vinden. Hij zal die volbloed-kruizingen van Amerika goed passen.

Hoop idd voor Marlies dat ze een goede opvolger heeft staan.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:46

Uiteindelijk schopte de hengst het nog wél verder dan ik had gedacht na zijn eerste optreden in Den Bosch bij zijn goedkeuring.

Gelukkig presteerde hij in Athene zoals ik al verwacht had, zodat ik tóch nog een beetje gelijk kreeg......... Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:56

Pipo schreef:
@ SuzanneF.Hogere potente Verward Wat is hoger dan op zo'n jonge leeftijd al in het olympisch team te zitten?

Er zijn weinig amazones en zeer weinig dekhengsten die dit na doen!

Hoop dat Marlies een fijne opvolger heeft staan!

Om een hogere score te behalen dan dit wat ze nu reed. Ze was net 4 de teamlid omdat ze als reserve mocht invallen maar meer zit er ook niet in. Een sterk teamlid zal ze met Idocus nooit worden.

Schwung

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:11

Suzanne F. schreef:
Een sterk teamlid zal ze met Idocus nooit worden.

Nederland had toch ook geen sterkere om uit te zenden dan de vier die in Athene waren...
Ik vind persoonlijk Idocus een paard die 70% kan scoren, alles daarboven komt door de rijkunsten van Marlies.
Zeer mooie combinatie, hopelijk komt er snel een opvolger voor haar..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:18

Gribaldi had een betere kans gemaak,
maar dat is een andere discussie.

Ik vond het wel knap zoals ze Idocus aan het lopen had, het was toch lang niet altijd een lieverdje en ook geen eentje het ook op karakter voor Marlies deed zoals Lancet en Salinero het wel voor hun amazones deden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:35

Suzanne F. schreef:
Om een hogere score te behalen dan dit wat ze nu reed. Ze was net 4 de teamlid omdat ze als reserve mocht invallen maar meer zit er ook niet in. Een sterk teamlid zal ze met Idocus nooit worden.

Dan zou de hengst ook wel het allerhoogst haalbare presteren op de wereld.

Over zijn prestaties hoeven we toch zeker niet te klagen. Er zijn er meer die het minder doen dan beter.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:34

Hopelijk voor Marlies gaan haar jongere paarden het goed doen.

Het zat erin dat het contract niet verlengd zou worden als er niet genoeg geld werd neergelegd.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:37

Sjuimpje schreef:
Gribaldi had een betere kans gemaak,
maar dat is een andere discussie.

Wat heeft Gribaldi internationaal gepresteerd ?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:37

Internationaal heeft Grib nauwelijks GP ervaring,
maar nationaal stond hij in juni in Kootwijk al slechts 0.16% achter Idocus, in Rotterdam stond hij slechts 0.66% achter Lancet, tijdens het NK stond hij in de GP 0.084 boven Idocus, en 0.709 boven Lancet en tijdens de GP special stond hij 0.16 achter Idocus.
Hij heeft zich dus wel aardig bewezen ten opzichte van de andere paarden in het kader, zeker gezien het feit dat hij dit jaar pas voor het eerste GP is gestart, de combinatie groeit zichtbaar na elke GP ervaring.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:18

Ja je kan het ook zo bekijken: bij gebrek aan beter ......

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:32

Dan geldt dat ook voor lancet en zeker voor idocus. Met gebrek aan beter daar moet je het toch meedoen! Meer kan je er niet bij maken.

Maar het feit dat idocus boven lancet werd verkozen, daar ben ik het niet mee eens.

Ik vind zeker dat idocus er niet thuis hoort op een OS het paard heeft het vermogen er niet voor IMO dus indd gebrek aan beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:56

deze mis ik minder dan Lancet Lips are sealed

Wel sneu voor Marlies, maar heeft ze niet intussen thuis al opvolging klaar staan? Ze had vorig jaar ook een paar goede paarden in de lichte tour meelopen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:06

Zep"]
[size=7]deze mis ik minder dan Lancet Lips are sealed[/size]
[/quote]

Bloos Zouden mijn woorden kunnen zijn.

[quote="Zep schreef:
Wel sneu voor Marlies, maar heeft ze niet intussen thuis al opvolging klaar staan? Ze had vorig jaar ook een paar goede paarden in de lichte tour meelopen.

Ze had er inderdaad meerdere in de LT en ik meen dat ze met Laurentianer GP-klaar is, heb ik hen niet al ergens op de startlijst zien staan?
In ieder geval heeft ze er meer klaar staan dan Imke.... >;)

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:37

Aimee schreef:
Ze had er inderdaad meerdere in de LT en ik meen dat ze met Laurentianer GP-klaar is, heb ik hen niet al ergens op de startlijst zien staan?
In ieder geval heeft ze er meer klaar staan dan Imke.... >;)

Ze staat wel op een startlijst met Pasteur maar gok dat dat een gelegenheidscombinatie is om praktische redenen Haha!

Coby stond ook op een lijst met Pasternak OK dan!