niet 1 paard onder 2 man, wel 3x 1 paard 1 man

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

niet 1 paard onder 2 man, wel 3x 1 paard 1 man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 16:22

daar kan ik niet helemaal bij met mijn verstand...of ik ben gewoon heel erg Blond

is dat nieuw dat een combinatie(bv) in de L eerst zijn klassieke parcours rijd...daarna HC M start om vervolgens zijn 2e L klassiek af te leggen??
dit mag dus. men mag 3x starten, mits 1x HC,mits betaald en mits er een coupons is ingeleverd
dit ben ik dus van het weekend tegen gekomen op wedstrijd!!!

waarom mag een paard dan niet 4x(of eventueel 2 of 3x) springen onder 2 verschillende ruiters?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:28

Ik ben het met je eens, ik vind het ook vreemd dat dat wel kan, maar dat een paard op 1 wedstrijd niet door 2 verschillende ruiters gestart mag worden in het springen.
En dan nog wat: in de dressuur mag een paard wel door 2 verschillende ruiters worden gestart... Verward

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:05

Een ruiter mag toch maar 2 keer op één dag springen met hetzelfde paard Verward (wel bijv. L HC en daarna M officieel)

Wie heeft gezegd dat dat mag Verward (en ik ben ook wel benieuwd wie dat geweest is en in welke volgorde Knipoog )

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 18:06

gomir schreef:
Een ruiter mag toch maar 2 keer op één dag springen met hetzelfde paard Verward (wel bijv. L HC en daarna M officieel)

Wie heeft gezegd dat dat mag Verward (en ik ben ook wel benieuwd wie dat geweest is en in welke volgorde Knipoog )

tja het mocht!!! ik zat al nee te schudden Knipoog , maar Kippers en v/d Peet zeiden dat het kon. en dan ook eerst L(officieel) dan M HC en dan weer L officieel Verward Verward
ik dahct gewoon dat je maar 2x mocht springen!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:53

sterker nog, je mag zelfs B HC starten en dan over hetzelfde parcours officieel L. Ook erg vreemd!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 22:27

Lielle schreef:
sterker nog, je mag zelfs B HC starten en dan over hetzelfde parcours officieel L. Ook erg vreemd!

ja dat wist ik...das ook zo'n rare regel...
maar 3x springen??

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 07:20

Dus als ik het goed begrijp: ons beginners paard kunnen we eerst HC over b.v. BB hindernissen rijden om dan vervolgens in de
B voor het echie van start te gaan? Dat opent perspectieven! Eerst een oefenparcours en dan pas voor de punten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:08

ja, al weet ik niet zeker of dat ook voor BB geldt. het mag iig wel B HC en dan L officieel.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:17

Parcousverkennen met je paard Haha! . Handig is het wel, fair is het niet.

Ontopic, rare zaak. Is er niemand die weet hoe dit zit? Ben wel benieuwd?
Laatst bijgewerkt door Equira op 13-10-04 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:18

Vreemde zaak, 3 parcoursen is toch wel veel dunk mij. Ze gaan er bij de KNHS altijd zo prat op dat ze het welzijn van het paard hoog in het vaandel hebben( zie de winstpunten bij de dressuur, stel je voor dat ze te snel, te hoog lopen) maar springpaarden mogen gewoon 3 parcoursen op een dag springen. Daar verrot je ze dus niet mee? Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:19

een paard mag ook vier dressuurproeven lopen, en eerlijk gezegd vind ik drie parcoursen wel meevallen. Op een sgw lopen ze een dressuurproef een parcours en een cross van 6 minuten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:20

WendyK schreef:
Parcousverkennen met je paard Haha! . Handig is het wel, fair is het niet.

eens, ik vind het echt reuze vreemd en merkwaardig genoeg mocht het tot op heden dus niet. In het gewone reglement van de KNHS staat nl dat het NIET is toegestaan, aan de telefoon melden ze van wel, en het heeft dus ook in de P&S gestaan.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:21

amondi schreef:
Vreemde zaak, 3 parcoursen is toch wel veel dunk mij. Ze gaan er bij de KNHS altijd zo prat op dat ze het welzijn van het paard hoog in het vaandel hebben( zie de winstpunten bij de dressuur, stel je voor dat ze te snel, te hoog lopen) maar springpaarden mogen gewoon 3 parcoursen op een dag springen. Daar verrot je ze dus niet mee? Verward

Als je een fit paard hebt moet 3 parcoursen kunnen, vind ik.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:23

Lielle schreef:
eens, ik vind het echt reuze vreemd en merkwaardig genoeg mocht het tot op heden dus niet. In het gewone reglement van de KNHS staat nl dat het NIET is toegestaan, aan de telefoon melden ze van wel, en het heeft dus ook in de P&S gestaan.

Klopt, twee clubgenootjes van mijn zusje wilden het laatst ook gaan doen. Maar de jury wist weer niets van de wijziging.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:27

gomir schreef:

ja precies ik ook!!!raar hoor,dat kan toch niet...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:30

meiske16"]
[quote="gomir schreef:

ja precies ik ook!!!raar hoor,dat kan toch niet...
[/quote]
ik heb dat nergens kunnen vinden in de reglementen, alleen dat maar 1 ruiter mag springen met hetzelfde paard.

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:47

WendyK schreef:
Als je een fit paard hebt moet 3 parcoursen kunnen, vind ik.

Probleem is dat er veel paarden in de basiswedstrijdsport helemaal niet fit zijn (geen structuur in de training etc) en die moeten het dan vervolgens op wedstrijd wel zien klaar te maken. Ik vind het maar goed dat er dergelijke regels zijn... OK dan!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:34

Er staat idd niets over in de reglementen(heb net ook gezocht Tong uitsteken ), terwijl de aanvulling in de P&S volgens mij wel toevoegt met inachtneming van het maximale aantal starts per wedstrijddag Clown