Met een pony bij de paarden starten

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Met een pony bij de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 14:52

Het is al weer heel wat jaartjes geleden dat ik voor het laatst op wedstrijden gestart ben (bijna 7 jaar). Een van de redenen dat ik daarmee toen gestopt ben, is omdat gezegd werd dat je een pony niet bij de paarden moest uitbrengen.

Op het moment zie ik hier op bokt weleens topics van mensen die dat wel doen, heel goed zelfs!
Maar nu is mijn vraag: na het lezen van de regelementen van dressuur van de KNHS kon ik niet echt iets vinden over de regels voor het uitbrengen van een pony bij de paarden. Destijds was het zo dat je geloof ik L-dressuur moest zijn geweest (later is L1 en L2 weer ingevoerd). Is dat nog steeds zo?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:59

Er zijn hier al een hele boel topics over geweest Knipoog

Maar goed ik start met mijn pony voorlopig nog onderling en miss binnenkort officieel. Er zijn heel veel mensen die hun pony uitbrengen tussen de paarden!!

Ik heb nog nooit wedstrijden gereden (hooguit op manege en ponykampen) dus L ben ik nooit geweest Tong uitsteken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 15:06

Marrie schreef:
Er zijn hier al een hele boel topics over geweest Knipoog

Maar goed ik start met mijn pony voorlopig nog onderling en miss binnenkort officieel. Er zijn heel veel mensen die hun pony uitbrengen tussen de paarden!!

Ik heb nog nooit wedstrijden gereden (hooguit op manege en ponykampen) dus L ben ik nooit geweest Tong uitsteken

Haha, dan heb ik blijkbaar op de verkeerde woorden gezocht, maar bedankt in ieder geval Knipoog

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:21

ik start ook mijn nrpser bij de paarden. hij is 1.53 hoog. en eigenlijk krijg ik altijd hele leuke reacties en complimentjes over hem, en de combinatie en het leuke zelfs nog dat ik vaak ook nog de grote zogezegde dressuurpaarden er uit rijd hihih met mijn pony'tje. oftewel gewoon doen ik vind het iedergeval heel leuk.

Ladyspot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:25

Ik rij met mijn haffie tussen de paarden en krijg genoeg leuke reacties. En ook idd nog eens heel leuk als je alle "dressuurpaarden" eruit rijd, sommige staan dan wel raar te kijken. Ben in maart begonnen met wedstrijden en ben nu L1+1, dus gewoon doen!

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:48

Kijk maar eens wat Mloui op bokt heeft gezet. Die rijdt met een Welshcob ook tussen de paarden en met succes.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:04

zoek eens op ukkiepuk (auteur) Haha!

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:06

Ik heb ook met mijn pony tussen de paarden gereden, wat heel goed kan. Er wordt wel in het algemeen wat strenger gejureerd dan bij de pony's, maar dat vindt ik ergens ook wel logisch. Ik was al L2 toen ik naar de paarden ging, dus weet niet of je echt L moet zijn, maar volgens mij niet hoor. Anders moet je even bellen naar de KNHS.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:14

Nee je mag gewoon beginnen bij de paarden als je nog niks bent geweest, ik ben 18 en sinds 1 okt. begonnen dus bij de paarden gestart.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:16

ik sprong met mijn pony bij de paarden in de klasse M(Z voor hem)
en 1x de poging gedaan tot M1 dressuurproef te rijden

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:22

Ik heb zo af en toe al een wedstrijd bij de paarden mee gepikt (mag niet meer) terwijl ik bij de pony's reed. Echt super streng heb ik niet mee gemaakt, ik kon me wel vinden in de punten.

Vanaf 2005 mag ik niet meer bij de pony's starten en ga ik gewoon verder bij de paarden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:26

Emeraldo schreef:
Ik heb zo af en toe al een wedstrijd bij de paarden mee gepikt (mag niet meer) terwijl ik bij de pony's reed. Echt super streng heb ik niet mee gemaakt, ik kon me wel vinden in de punten.

niet alleen 'mag niet meer', heeft nooit gemogen Knipoog

dat zeiden we toch *LOL*

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:29

Lielle schreef:
niet alleen 'mag niet meer', heeft nooit gemogen Knipoog

dat zeiden we toch *LOL*

Die discussie kan ik me nog wel herinneren Haha! Of het mocht of niet, ik kreeg pas na heel wat wedstrijdjes een fout brief van de knhs. En alle winstpuntjes telden mee

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:31

des te beter toch *LOL*

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:35

Toen ik het eerste berichtje typte dacht ik nog aan je Tong uitsteken

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:51

Toevallig, ik wilde hier ook een topic over beginnen Haha!
Ik ga vanaf 2005 met mijn D pony hengstje tussen de paarden starten en was wel benieuwd hoe er op pony's gereageerd werd op wedstrijden.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:14

Ik wil per april met mijn d-pony gaan starten tussen de paarden..

Ik rijd nu nog b bij de ponys met haar omdat ze pas 3,5 is ga ik haar na dec een paar maandjes alleen ff lekker rijden en trainen zodat ze ook de tijd heeft lekker te groeien en wat breder te worden..

Want ze is zelf een heel ranke en door leeftijd nog smalle pony dus denk dat ik anders wel heel raar aangekeken word tussen de paarden...

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:27

Emeraldo schreef:
Echt super streng heb ik niet mee gemaakt, ik kon me wel vinden in de punten.

Ik ook niet hoor, je kunt het beter realistischer noemen Haha!, waar naar mijn mening bij de pony's soms nog wat door de vingers werd gezien, werd dit bij de paarden bijvoorbeeld wel afgestraft. Maar t gaat niet om hele grote verschillen, ik merkte het iets, that's it.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:10

Ik heb ook altijd met een D pony bij de paarden gereden

De meeste jury's beoordeelden me normaal, maar er waren ook jury's die mij slechte punten gaven omdat ik met een pony tussen de paarden reed.

Uiteindelijk ben ik M2 dressuur met mijn pony geworden.
Toen werd het moeilijker om tegen de paarden op te boxen en heb ik de moed opgegeven.

Nee ik heb niet altijd een fijne tijd gehad bij de paarden

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:24

Ik heb met mijn andalusier van 1.52 ook bij de paarden gereden, in de B won ik alles en reed dus alle grote paarden eruit. In het L1 ging het wat minder maar dat kwam gewoon doordat hij er niet aan toe was en niet omdat het een pony was.
Gewoon doen en dan kom je er wel hoor.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:48

Ik start met mijn haflinger van 1.42 bij de paarden en die loopt alle kwpn-ers eruit! het gaat heel erg goed, ze valt ook erg op, dat vind ik er het leukste aan.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:47

Hanneke_S schreef:
Ik ook niet hoor, je kunt het beter realistischer noemen Haha!, waar naar mijn mening bij de pony's soms nog wat door de vingers werd gezien, werd dit bij de paarden bijvoorbeeld wel afgestraft. Maar t gaat niet om hele grote verschillen, ik merkte het iets, that's it.

Je hoort vaak dat mensen zeggen dat er bij de pony's veel soepeler geteld wordt. Toch vond ik het verschil helemaal niet groot.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:16

ik rij ook met mijn new forest van 1.48 bij de paardeb, ga ZI starten. Foto's op HAW Haha!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:35

Ik heb zelf met een D-pony bij de paarden in het Z2 gereden met wp.
Nu rijd ik een merrie van 1.45! tussen de paarden in het M2, ik rijd regelmatig mensen met paarden eruit en dat vinden ze niet zo leuk...
Ik denk dat het niks uitmaakt hoe groot je pony is, is je maar goed rijdt, dan kunnen ze niet om je heen.
En je hebt natuurlijk altijd juryleden die het niet willen zien, vandaar dat ik zelf open sta voor alle rassen in de dressuur....

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:17

Het enige waar je tegen moet kunnen is kritiek denk ik. Ik rij nu nog bij de pony's, maar toen ik met m'n schoonzus (ik achter 't zadel) op m'n ijslander langs de paardenring kwam, kreeg ik ook al commentaar van meiden die ik nieteens kende. Verward Keken zo verwaand en zeiden zo van, "nou die gaat zeker naar de pony's." (ligt aan mij, niet aan pony, maar goed. Verward) Ik zou zeggen veel succes met je pony tussen de paarden! OK dan!