Volgens m'n instructeur ligt het puur aan het binnenrijden, daar trainen we dus nooit, paard wilde in het voorjaar eerst ook niet op gras springen. Daar moet dus nog iets op verzonnen worden, de buitenbak staat inmiddels weer vol (alles van het land in de bak gezet, volledige 20 staanders i.p.v. de 4 dier er anders maar stonden, de overige stonden de hele zomer op het land).Maar goed, dus voorlopig maar L HC starten om meer verliespunten te voorkomen, een andere keuze heb ik eigenlijk niet. (volgens m'n instructeur zouden een paar wedstrijden zo starten voldoende moeten zijn, paard moet even weten wat de bedoeling is).
Ik heb alleen vervoer naar wedstrijden mits ik in dezelfde klasse start als die andere persoon. Dus B starten (altijd op vrijdag of donderdag, en dan kan ik ook niet), of oefenparcoursen zijn geen optie. Nog meer verliespunten halen is uiteraard ook niet de bedoeling en kun je voorkomen met HC starten (je krijgt uiteraard ook geen winstpunten, maar ook geen verliespunten).
Hoe zit dat nu precies? Je mag toch in je eigen klasse ondanks evt. verliespunten altijd HC starten? Gewoon opgeven, startcoupon opsturen en daarop vermelden dat je HC start? En mag je nu wel of niet het tweede parcours ook HC starten (progressief of jacht)?