Ik had deze week thuis nog eens de puntjes op de i gezet en kon gewoon op een rechte lijn links of rechts aanspringen terwijl ze lekker rond en ontspannen bleef.
Vandaag ging dat dus weer heel anders, met inrijden wilde ze nog wel redelijk normaal doen maar in de ring was het met het aangaloperen weer mis

Steeds kleine galopsprongetjes in de draf en de linkergalop rechts aanspringen en de rechter links aanspringen ondanks juiste stelling en een goede rustige hulp.
Toen ik haar wilde laten overspringen gaf ze direct een boksalvo weg

Bij de eerste keer gaf ik nog een brul: LISA, DOE NORMAAL!!!! maar de 2e was ik haar zo zat dat ik de teugels in 1 hand heb genomen en haar een paar goede meppen heb verkocht

Na de proef heb ik mijn excuus gemaakt bij de jury en haar uitgelegd dat Lisa nogal snel door heeft hoe de zaken in elkaar zitten (in de ring krijg ik geen correctie dus kan ik lopen kl*ten).
Ze had er wel 2x -2 voor afgetrokken (1x voor het roepen en 1x voor het slaan), maar deed er verder gelukkig niet moeilijk over.
In de 2e proef ging dan ook een stuk beter, ze was nog wel druk en heet maar bleef igg in de voorgeschreven gang en galopeerde normaal en in de goede galop aan

Punten vielen me nog heel hard mee, voor de 1e proef 144 (was eigenlijk te veel) en voor de 2e 151 (had iets meer mogen zijn).
Hopelijk heeft m'n eigenwijze draakje er wat van geleerd en doet ze volgende week eens een keer normaal