Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Annetje schreef:Wat leuk voor je! Lijkt me best spannend om voor de eerste keer mee te doen met zo'n wedstrijd.
Ik heb zelf nooit meegedaan aan officiele wedstrijden maar heb wel een tip voor je: Probeer rustig te blijven, rijdt rustig en beheersd en probeer te rijden zoals je dat thuis zou doen.
Je ziet namelijk erg vaak ruiters die (te?) zenuwachtig zijn en wild en ondoordacht gaan rijden en daardoor fouten maken, dat vind ik echt jammer!
Houdt het hoofd koel!
Zelf heb ik alleen maar groen gesprongen, ik vond het moet ik toegeven veeeel minder spannend dan de dressuur! (beide maar 1 keer gedaan, en dat was nog 'maar' een onderlinge!
) Het ging gewoon lekker, zolang je het parcours een beetje kent. En het ligt natuurlijk ook aan je pony, mijne is totaal niet bang aangelegd en springt altijd als hij ervoor komt, dus ik hoef alleen het aanspoor en stuurwerk te doen.
Nog veel succes ermee!
LadyLuna schreef:Hey,
Me eerste springwedstrijdje is gepland namelijk op de New Forest Sportdag (25-09)
Dan ga ik dus B springen categorie D/E, heb er best zin in, Lady heeft zelden
een balk eraf gegooit, ben benieuwd, wel spannend iemand nog tips?
Groetjes, Stephanie
Je moet je thuis goed voorbereiden: zorg dat je pony een dik B parcours thuis met gemak springt. Oefen ook wat vreemde hindernissen en verder alles wat je in het parcours tegenkomt, dus oxers, steilsprongen, triples, dubbelsprongen ed. Volgens mij kan er dan niks meer mis gaan! Behalve dat je het parcours niet moet vergeten, niet voor de bel starten, je naam ed niet zeggen bij het groeten, niet door de finish gaan.. maar dat komt vast wel goed!
Succes alvast en ik denk dat ik je wel zie, want een halfzusje van mijn pony springt ook mee in de B cat D/E! De pony heet Savannah Lady en Anita Senneker rijdt erop! Tot ziens!
Roskur schreef:Niet door de finish gaan...? Ik dacht dat finishen daar altijd juist voor waren, om overheen te gaan?of is dat nou een heeele blonde opmerking?
Roskur schreef:Niet door de finish gaan...? Ik dacht dat finishen daar altijd juist voor waren, om overheen te gaan?of is dat nou een heeele blonde opmerking?

(ik heb alleen onderlinge ervaring, wel een hele wedstrijd
.) Roskur schreef:Maar je schreef, "niet door de finish gaan"..? Wel als opsomming, bedoelde je, niet vergeten door de finish te gaan?
Je hebt van te voren toch al je parcoursverkenning, daar wordt toch redelijk duidelijk aangegeven hoe de hindernissen liggen en hoe je moet rijden, of ben ik nou gek?(ik heb alleen onderlinge ervaring, wel een hele wedstrijd
.)
Toch is het verstandig om nog even goed te kijken waar de camera's van de finish staan, soms KUN je er namelijk om heen rijden en dat is dus erg jammer(je rijdt er soms niet sowieso doorheen als je over de laatste hindernis bent...) Let dus bij het parcoursverkennen goed op de start en finish..
Roskur schreef:Je hebt van te voren toch al je parcoursverkenning, daar wordt toch redelijk duidelijk aangegeven hoe de hindernissen liggen en hoe je moet rijden, of ben ik nou gek?(ik heb alleen onderlinge ervaring, wel een hele wedstrijd
.)