Nou, nu had ik vandaag een samengestelde wedstrijd, onderling, van de ponyclub. Ik had 153 bij dressuur, het ging echt bagger...
Maar het springen was foutloos! Soms kwam ie superfout uit, en toch sprong ie voor me, de schat.
Geen enkele hindernis vond ie te eng om te springen (ze hadden allemaal van die 'enge' hindernissen neergezet). Dus geen strafpunten op springen!
En toen kwam de cross, met wat lage hindernissen omdat iedereen dezelfde cross reed. En een "ideale tijd", waar ik maar 4 seconden vanaf zat (het was 9 minuten) en dus geen strafpunten op de cross!!En toen kwam de prijsuitreiking! Een verrassende eerste plaats in de combinatie-klasse (andere klasse springen als dressuur), ik namelijk! Wat ben ik trots op mijn super-ijsco! En dat voor een eerste wedstrijd! Taygalover hier op bokt is trouwens tweede geworden in diezelfde klasse, met dezelfde proeven! Dus ook voor haar nog even gefeliciteerd van mij!
Hier ging ik mee naar huis, een beker en een herinnering:
Alleen ik krijg het er niet super uit, vooral omdat hij linksom heel stijf was, wat steeds beter wordt.
Maar ik vond het super van hem!!!
Ik heb alle stukken met veel boomwortels, stronken, en bergaf (diegene met die hindernis bergaf ook, die vond ik er nog best pittig uitzien, wat achteraf minder leek dan het was), ook gestapt, maar we hebben de rechte, goede stukken wel flink doorgedraafd / tolt / galoppeert. Het is toch altijd een gokje, en ach... Het voelde goed, het tempo waar ik alles in reed, en ik heb op die stukken met lage takken, bergaf / met stronken ook gestapt, als ik het idee had dat Roskur nog weleens kon struikelen (want tja, je tilt je benen natuurlijk niet hoger op dan nodig is
) en Roskur dicht bij elkaar dus ik kon gewoon lekker eigen tempo rijden, en kondigde het even aan als ik langzamer ging (Katinka zat achter Roskur, omdat ze met anderen in het bos nogal hard wil
).