een A dressuur proef, en AA springen

eerst Lowara 2X gewassen (ze had alweer in de stront gelegen na 1X wassen) en toen naar concours. Vera had het maar luxe, d'r personal trainer en een personal groom hielpen haar waar het kon

Dressuur ging ontzettend goed, we hadden het al zo'n 15 keer geoefend, dus ze kende de proef zelfs compleet uit het hoofd. 1X verkeerde been lichtgereden, maar de rest ging echt supernetjes!

Springen ging een beetje raar van tevoren, want we moesten om kwart voor 2 parkours verkennen, maar om 2 uur had ze dat dressuur, dus het was even flink haasten, vooral omdat we de volgorde en manier van rijden bij het springen niet snapten. Maar goed, Vera de ring in om kwart voor 4 (was ruim 3 kwartier uitgelopen) Ik had eerst nog erg veel ramp scenario's in m'n hoofd, omdat Vera springen doodeng vind, en 8 lessen geleden kon ze nog niet eens over een balk draven, laat staan een compleet parkours springen van 60 cm. Maar het ging zoo goed!! alleen toen ze werdt omgeroepen':
"In de ring zien we Vera v/d vegt met haar.. pony......... Rowana van de ver"
(dat beest heet lowara van de veerte,arme pony,naam compleet verhaspeld)
Ze sprong echt harstikke netjes, en is maar 1 keer per ongeluk naar links ipv rechts gereden, wat ze zelf weer heel goed oploste zodat ze er weer netjes verder mee kon rijden. Echt, ik was zoo trots!!
Wat ik vooral goed vond, was dat Vera dus tot 1 jaar geleden doodsbang voor paarden was, ze huilde al als ze ernaast stond. Nu vond ze het absoluut niet eng, en vond ze springen superleuk

Vera met Lowara in het parkours

En toen de prijsuitreiking....
Ja hoor,
5de bij dressuur en 4de (van de 21combinaties) bij springen!! jeuj!!
De winst van 1 dagje concours, 2 bekers, 2 rozetten en een zak snoepjes.