Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
das dus nooit
Nu ik er zoveel moeite voor moet doen vind ik het sowieso altijd een 8 waard, zeker als je bedenkt dat ik alles altijd netjes heb: paard gewassen, tuig gepoetst, ikzelf ook netjes verzorgd haar en make-up...en gisteren dus een 7 voor mijn verzorging en 155 punten
Hadden ze van mij dus wel een puntje hoger mogen doen voor de verzorging
Ondanks dat mijn gewassen dame alweer vies was door de stortregen die tijdens concours aan de gang was 
Hoffieeeh schreef:Ik krijg meestal een 8, soms een 7.
Bij Afke op wedstrijd gaf de jury een keer zowat iedereen een 9, een meisje hier uit de buurt had een keer een 10 omdat haar schimmel helemaal wit was!
Ik kan me wel voorstellen dat ze voor een helemaal witte schimmel hoge cijfers geven, ik zie zovaak witte paarden met vlekken in de vacht
, maar als je er over na gaat denken ook wel weer oneerlijk voor mensen met een minder opvallende kleur paard als ie helemaal schoon is.
Karin schreef:Mijn ervaring is dat de meeste juryleden standaard een bepaald cijfer geven, ofwel een 7 ofwel een 8. Alleen in extreme gevallen wordt dat dan een punt hoger of lager. Bijvoorbeeld als je de sokken van je paard niet hebt geschoren - bij zo'n jurylid schreef ik laatst, zij gaf iedereen een 8 behalve dat paard met die ongeschoren sokken, dat paard kreeg een 7.
Bij juryleden die een vast punt voor verzorging geven kun je nog zo je best hebben gedaan op het wassen, poetsen of vlechten: hoger dan dat vaste punt krijg je bij hen gewoon niet.

Mijne is dan zwart en ik was óók altijd, vast niet meer of minder dan iemand met een ander kleurtje paard
Starbreeze schreef:Ik krijg zelfs met ongeschoren sokken een 8 hoor![]()
![]()

Karin schreef:Maar misschien is dat bij een jurylid dat iedereen een 9 geeft behalve degene met de ongeschoren sokken?
Ik heb vorig jaar eens bij een jurylid geschreven dat iedere combinatie die er een beetje fatsoenlijk uitzag een 9 gaf voor verzorging. Dat tikt lekker aan op het totale puntenaantal!
Ik heb een fries (verboden voor scharen dus
)was een beetje een grapje
Dat terwijl ik aan de NRPS hetzelfde heb gedaan, maar dat witte is gewoon heel mooi als het gewassen is!
dus daar heb ik en alle andere haf witte paarden eigenaren geluk mee
en ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat hij er toch niet zo super bijzonder uitzag eerder het tegendeel, hij heeft zoveel last van de beesten dat ik hem uitermate goed had ingesmeerd met van die gelei het leek wel een zebra, effectief natuurlijk maar niet echt mooi i.m.o maar goed toch een 8.*volcano* schreef:Wat ik me dus afvroeg, als je alles netjes voor elkaar hebt, kleding, schoon ingevlochten paard, krijg je meestal standaard een 8 voor de verzorging. Wat ik me dus afvroeg, wanneer krijg je nou hoger dan een 8 voor de verzorging?
ik ben toen ook naar de jury toe gegaan en die zeiden oo dat is een misverstand en zo kreeg ik toch een 8 en dat meisje een 6 zij is nu vreselijk kwaad op mij wou kan ik dat goed maken
meisje