Na vorige week de selectiewedstrijd boven verwachting goed te hebben gereden, was ik erg bang dat dan vandaag die nog steeds verwachte inzinking zou komen...
En toen ik eenmaal aan het losrijden was en Moenira een enorme keel opzette en de hele tijd bleef hinniken om Martsje die voor het eerst tegelijk met ons moest rijden, kwam dat angstgevoel toch wel erg sterk naar voren...
"Gewoon doorrijden en negeren..." klonk het stemmetje in mijn hoofd... "En niet te dicht bij haar in de buurt blijven nu!"
Dus al vrij snel ging ik naar het officiële losrijdterrein vlakbij de ringen.
Tijdens het losrijden had ze op het hinniken na lekker gelopen, maar toen ik eenmaal de proef in moest, werd ze er traag voor het been... Ze zakte helemaal in voor mijn gevoel en ik bleef maar drijven...

Tussen de proeven in even wat meer bijgetikt en korte overgangen rijden en de tweede proef in. Deze proef ging iets beter, en ook de galop ging geloof ik helemaal goed. Wel was het nog steeds moeilijk haar aan het lopen te houden.
Ik verwachte dus niet zulke hele hoge cijfers met als commentaar gebrek aan impuls. Ik hoopte dat ik nog wel 2 winstpunten had, want dan had ik er 10 en kon ik rustig kijken wanneer ik L1 zou willen gaan starten.
Snel paard teruggebracht, nog een stukje van Martsje haar 2e proef gekeken en heel veel gekletst met Marianna en Azhari? van bokt...
Toen na lang wachten de prijsuitreiking:
De eerste proef waren we 4e met 173 punten

De tweede proef werd ik opgenoemd terwijl ik niet oplette, en bleken we een oranje rozet in ons handen gedrukt te krijgen en hadden we 175 punten...

Ik was er stil van... Vorige week had ik tijdens het overrijden van 1 van de jury's 176 punten gekregen, maar dacht dat die gewoon erg hoog had gepunt. Nu reed ik zowaar beide proeven in de 170 punten...
In 1 klap hadden we er 4 winstpunten bij en vanaf vandaag zijn Moenira en ik dus officieel L1 startgerechtigd met als stand B + 12...
Nu nog even afwachten of Moenira naar Ermelo voor de Nationale keuring moet of dat ik naar de Friese kan met haar... En ondertussen maar alvast wat meer gaan oefenen voor de L...
Het was overigens een heel goed terrein als je bedenkt hoeveel regen er was gevallen, we hebben het droog gehouden met zelfs de zon er bij en het was heel gezellig eens uitgebreid te kunnen kletsen met andere bokkers