Ik heb nu binnen een paar dagen 3 juryleden die zich afmelden voor een wedstrijd over een week, terwijl ik ze al maanden van te voren gevraagd heb, en zij toegezegd hebben.
Van die 3 hebben er 2 een reden waarvan ik persoonlijk vind dat dat niet zo netjes is: Een heeft besloten toch maar op vakantie te gaan, de 2e gaat toch maar zelf naar een wedstrijd (wedstrijd is afgelopen weekend afgelast en verzet)
Daarmee laten ze mij (en de rest van de organisatie) mooi zitten.
Ik heb natuurlijk een reservelijstje (er kunnen altijd jury's ziek worden); maar dat is nu wel meer dan op, en ik moet nu dus ontzettend snel nog 1 jurylid zien te vinden.
Als ruiters/amazones zich zo kort van te voren afmelden zonder geldige reden, kunnen ze in theorie zelfs een boete krijgen.
Niet dat ik dat nu ook voor juryleden zou willen instellen, maar ik vraag me wel af of er voor juryleden ook een soort gedragscode is? Of moet je als concours organisatie gewoon maar hopen dat de meeste juryleden zo netjes zijn om alleen in geval van een echte reden (ziekte e.d.) af te melden? (en anders zelf voor een vervanger te zorgen).
Of ben ik nu verschrikkelijk ouderwets door te vinden dat als je afspraken maakt, je ze ook na hoort te komen