Mijn vraag is in ieder geval: wat kost wedstrijden rijden? Mijn paardje is ongeveer 1.62, rank gebouwd maar wel paardje. Ik hoor het graag!
groetjes Laraah
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

), jaarlijkse inenting veearts, wormspuiten ed, maar als t goed is heb je die kosten nu ook al. Verder moet je ook nog zorgen dat je wedstrijdkleding aanschaft: jasje, plastron, plastronspeldje, rijbroek.(ik denk dat je de rijlaarzen al wel hebt
). Maar je kunt ook voor goedkoper kiezen en in je clubtenue gaan rijden. Volgens mij was dit het wel zo'n beetje, succes dermee!!
, de coupons heb je nodig bij het springen en bij het dressuur. Bij de dressuur stuur je die voor de wedstrijd naar degene die de wedstrijd organiseerd(of je club doet dat:P). Ben je op de wedstrijddag zelf, dan ga je eerst betalen bij het secretariaat en als ze nog geen coupon van je hebben ,dan lever je m dan alsnog in. Kom je dan bij de ring waar je in moet rijdne, dan loopt eerst je voorlezer naar de jury, toont het paspoort van je paard en als het goed is hebben ze dan je coupon al. Hierna loopt je voorlezer naar het bordje E, gaat daarachter staan en begint met voorlezen na het teken van de jury. De schrijfster van de jury schrijft dan alle cijfers voor elk onderdeel die je gekregen hebt op je coupon. Om de 5 combinaties worden de coupons meestal opgehaald, dan rekenen ze je punten na en hier staat dus je puntenaantal op. Bij het springen werkt het net zo, alleen hoef je dan niet met iemand naar de jury, want voordat je begint met springen moet je groeten(je naam zeggen, naam paard en club waar je bij rijdt) en dan zoeken ze je coupon op(die ze meestal wel hebben, want immers al ze m niet hadden, dan heb je m al bij het secretariaat gegeven
), op deze springcoupon komen je strafpunten en je stijlpunten(stijlpunten wordne alleen in de B gegeven).
:P) maar 'mijn ouders wisten eerst helemaal niet dat het zo duur zou zijn met alles dr bij, maar dat is gelukkig geen enkel probleem. Meestal betaal ik op een kringwedstrijd 28 euro inschrijfgeld(naja m'n paps dan
) en dan win je een domme medaille ofzo, maar je hebt wel het voordeel dat je dan 2x voor winstpunten kan dressuuren en springen. Op concoursen heb je meestal maar 1x klassiek, maar dan heb je wel hoger prijzengeld. Laatst had ik bijvoorbeeld 2x gesprongen in Zwaagwesteinde, concours paarden. Ik was 14 euro inschrijfgeld kwijt, werd 2e en won 30 euro. Toen had ik mijn startgeld er dus weer helemaal uit, maar over t algemeen win je nooit je totale inschrijfgeld van alle wedstrijden die je rijdt terug, tenminste ik niet!
:P Suel schreef:Startkaart hoef je tegenwoordig toch nog maar eenmalig te betalen, althans dat werd mij door de club verteld. Voorheen moest ik hem elk jaar opnieuw aanvragen, maar dat scheen veranderd te zijn.