Ik zie nergens staan in de reglementen dat bij de dressuur een wit dekje verplicht is. Nu wil ik zondag een anderkleurig (supermooi (nieuw bordeaux-kleurig Stübben) dekje onder doen.
Heeft iemand dit ook wel eens gedaan, en heeft dat je commentaar/ puntenaftrek (bij verzorging misschien?) opgeleverd?
Ben benieuwd...
LuvdaTossa
Geplaatst: 15-06-04 08:33
Het is maar net in welke klasse en wat voor paard je hebt. Mijn vriendin rijd op een schimmel met een zwart dekje en dat staat super netjes en heeft nog nooit commentaar gehad (van B tot Z1). Maar een andere vriendin met een blauw dekje op een bruin paard in het M2 heeft wel eens commentaar gehad. Zelf vind ik wit ook het meest netjes staan!
SplashIsLief
Geplaatst: 15-06-04 08:33
of het verplicht is weet ik niet, maar ik denk wel dat je er min punten voor krijgt wit staat wel netjes bij het andere wit/beige, ik weet wel dat het bij springen niet verplicht is, maar daar heb je niet zoveel aan
Vippie
Geplaatst: 15-06-04 08:43
Nee het is niet verplicht, mogen ze ook geen minpunten op geven, echter het moet natuurlijk wel binnen de perken blijven...
Oscar
Forumcoördinator
Geplaatst: 15-06-04 08:49
Het is niet verplicht (zie de reglementen ). Met mijn schimmel heb ik ook met een donkerblauw dekje gereden. Toen hij nog donker was reed ik met een wit dekje, later met donkerblauw omdat hij anders zo "grauw" over kwam.