Vandaag had ik mijn eerste wedstrijd van het seizoen. Ik moest voormiddags 8tal rijden en 's namiddags L1 dressuur. Dus goed geoefend, gisteren Evita onder de douche gezet en klaargemaakt, de hele tralala. Toen vandaag opgestaan en klaargemaakt, na een emotioneel afscheid met Prima konden we met Evita en de trailer wegrijden (sorry voor de mensen in de buurt die door het concert van 2 hartverscheurende schreeuwende paarden 's morgensvroeg zijn wakker geworden

Het inrijden ging nog redelijk. De zon stak nog achter de wolken en er zat een frisse wind op. Ik mocht als eerste beginnen dus ik ben ook dadelijk de ring ingegaan. De zon begon door te breken en het werd ook merkelijk warmer, zeker met een zwarte jas, zwarte laarzen en cap aan. En dan mocht ik mijn proefje beginnen. Begin ging redelijk, alles was vrij netjes, juist had ik et zelf door de zon plots goed warm en ontbrak de kadans er wat in zodat het er naar mijn goesting een beetje te "braaf" uitzag.
En toen gebeurde het ineens. Ik moest nog juist mijn galoppen rijden toen ik niet goed werd. Ik reedbij de E toen alles plots vervaagde, en toen ik aan de wending was, wat het plots helemaal weg. Ik zag nog wel, maar ik voelde mij doodsbenauwd, kon mijn handen niet meer stilhouden en alles en iedereen leek kilomters van mij af. En ja toen ik weg was, was mijn proef die ik uit het hoofd reed ook weg. Ik ben de ring uitgegaan, paard afgestapt, jas en cap uitgedaan en heb me op de grond neergezet om te bekomen. Toen is de hulpjury even komen kijken en mocht ik even op een stoel gaan zitten. Ik heb wat in de schaduw uitgerust en heb toen besloten om mijn proef vanaf het punt waardat ik gestopt was verder te rijden, om toch die proef te hebben gereden (ander ben ik niet content

Dus dikke pech gehad voor mijn eerste wedstrijd, volgende week heb ik er normaal gezien weer eentje en dan maar hopen dat het beter gaat. Ik heb het wel vaker dat ik onwel word van de warmte, kan er echt heel slecht tegen. Vorige zomer ben ik om die reden de helft van mijn ponykamp thuisgebleven(waren toen ook extreme termperaturen van 40° ), als ik 's zomers in een benauwde stal bezig ben moet ik er ook wel eens uitgaan en vorige zomer heb ik ook eens een proef gehad dat ik flauw van de warmte was. Van de dokter al eens pillen voor de bloeddruk gehad en advies om veel zout en zo, mar ik ben volgens mij gewoon een watje