Ik moest vandaag voor de 5e keer in de M1 starten met mijn hengst in Helmond.
Hij ging de hele week wat stuiterend, het weer is wat mooier en dan doen de hormonen ook weer van zich spreken. Dus echt fijn er aan kunnen rijden was er deze week niet bij, zo ook niet vanmiddag op concours. Druk, weglopen over de buitenschouder, plakken aan mijn been, ontploffen in de galop en ga zo nog maar even door

Maar ach, toch maar de proef in. De draf onderdelen in de eerste proef gingen nog zo slecht niet maar bij het aangalloperen verviel hij weer in zijn oude gewoonte, kort en stuiterend, liefst met 4 benen tegelijk, galloperen. Ik kon de oefeningen nog wel redelijk afwerken maar het was onrustig.
De tweede proef ging beter maar voor mijn gevoel nog niet waar ik hem wil hebben. In de les begint hij zo fijn ontspannen te lopen en dan is het zo'n feest om hem rond te sturen. Dus ik weet welk gevoel ik zeker wil proberen te hebben in mijn proeven maar dat lukte dus vandaag echt niet.
De tweede proef was redelijk te noemen voor mijn gevoel!
Tijdens de prijsuitreiking bleek ik in de eerste proef een 2e plaats te hebben met een terechte 150 punten maar in de tweede proef had ik maar liefst 169 punten en een 1e plaats! Kassa!!!

Nog 2 puntjes en dan is die stuiterbal al weer M2 startgerechtigd.
Over drie weken maar eens proberen die laatste punten binnen te slepen in Waspik!
Dus, niet verwacht maar toch 2 winstpunten mee naar huis.
Ik heb vandaag ook Olrike N gemeet, helaas had ze haar machtige merrie niet bij... had ze wel moeten doen!
Geef toe Sanne, vandaag was voor jou een eitje geweest

Maar we hebben even leuk gekletst en hopelijk zie ik jou en je merrie ook weer eens in real life!