Ambt Delden was ons debuut in het SGW. Insiders weten dat ik nog een engels volbloed heb waar ik inmiddels L-paarden mee start.
Maar goed, Ambt Delden: Het was lekker weer, er stond wel wat wind, maar niet zo erg als de voorgaande dagen.
De dressuur ging wel lekker, maar niet helemaal super. Aangalopperen ging een beetje slordig en nog wat schoonheidsfoutjes, maar toch kreeg ik 160 punten van de jury. (15e plaats)
Na de dressuur nog even bij een paar hindernissen gekeken die anders waren dan de L (had donderdag al uitgebreid gelopen). Ik had te weinig tijd om de cross nogmaals helemaal te lopen.
Eenmaal terug (gelukkig had ik de mountainbike bij me) had ik nog net even tijd om iets te drinken en toen moest ik al weer opzadelen voor het springen.
Het losrijden/springen ging lekker. Heb niet te veel losgesprongen, want goed is goed.
Toen het parcours in. Op sprong 2 maakte ik een fatale fout door iets voor mijn paard uit te gaan zitten. Normaliter stopt ze dan gelijk, maar deze keer sprong ze toch. Ik verloor mijn evenwicht op links en wilde dat corrigeren, wat bijna lukte, maar toen nam mijn paard een bocht en toen knalde ik er toch nog af aan de rechterkant.

Ik had wel last van mijn elleboog en mijn billen voelden ook niet echt pijnloos aan, en ik moest de cross nog in!
Lekker in het zonnetje richting de cross gestapt en laten keuren bij de DA. Goedgekeurd met een hartslag van 62. Netjes dus.
Je zult het niet geloven, maar bij het losspringen voor de cross lag ik er weer naast!

Bij de volgende keer aanrijden flikte ze dat weer en toen heb ik haar even laten weten dat dat toch niet de bedoeling was!
Gelukkig ging het daarna feilloos!
Tijd om naar de startbox te gaan en GO!
Omdat het onze eerste gezamenlijke cross was, had ik al besloten om niet op snelheid te rijden, maar een mooi rondje te rijden om aan elkaar te wennen in de cross.
Op sommige hindernissen moest ik haar toch echt wel goed tussen het been houden om te vertellen dat ze toch echt over de hindernis moest. Zelfs het afsprongetje (hindernis 4) deed ze in 1 keer. Met trainingen stopte ze vaak en weigerde om de afsprong te doen. Dus ik allang blij dat ze het nu in 1 keer deed.
Afijn, een goede eerste cross gehad, alleen bij de schaapskooi had ik een soort van weigering, je moest namelijk na de dubbel linksom draaien en dan de punt springen. Ik wilde 'm op 2 galopsprongen nemen, maar omdat we te veel rechts landden, gingen we langs de tweede poot. Volte gedraaid en nogmaals aangereden en dat ging goed. Toen richting de brug die ze toch wel spannend vond. Maar goed gesloten tussen het been gingen we toch over de brug en het hekje. Op naar de laatste en gefinished. Ik geloof wel ruim buiten de tijd 1.30 minuut ofzo, maar dat maakte me niet uit! We hebben onze eerste cross wel uitgereden!
Heb verder niet op de uitslag gewacht, die lees ik wel op de site.
Op naar Hooge Mierde, dan start ik haar weer. Maar, eerst nog Serooskerke met mijn volbloedje!