Ik zou ongeveer 11:30 moeten starten en was er dan ook 10:30. Voordat ik erop zat was het alweer 11 uur. (kon het secretariaat niet vinden
) en ik had amper ingereden toen ik al werd omgeroepen om naar de ring te komen. (aparte ervaring zo te worden omgegroepen, ik wist niet dat dat gedaan werd). IK snel nog wat inrijden voor de ring en toen mocht ik de ring in. De jury telde gelijk de punten op dus ik kon nog 5 minuten inrijden in de ring gelukkig. Toen begon het proefje. Het ging erg goed, voor het aanspringen in galop had ik twee keer een 7, helaas sprong hij uit de ring in de linker galop en had ik twee strafpunten en een 5 voor de volte. Verder een 4 voor het halsstrekken, wat hij normaal altijd erg goed doet maar natuurlijk net niet op een wedstrijd
. Maar ja, er is ook zoveel te zien op zo'n groot concours. En een keer een 5 voor halthouden exb, hij stond werkelijk met alle vier de benen een andere kant op en zijn hoofd skyhigh, maar stond wel stil
Voor de rest alleen maar 6sen en 7vens en een 8 voor zuiverheid van de gangen en uiterlijke verzorging. Hij heeft bijna altijd een 8 daarvoor
. Ik had 164 punten en zou er 166 hebben als hij niet uit de ring was gesprongen.... Uiteindelijk werd ik 6e van de 26 deelnemers dus dat was toch erg goed! (ik zou derde geweest zijn als hij niet uit de ring was gesprongen
). Er waren 6 prijzen omdat er zoveel deelnemers waren dus ik kreeg 8 euro en een rosset. De eerste 5 deelnemers mochten meerijden voor de polderkampioenschappen, helaas viel ik dus net buiten de boot maar ik ben allang blij dat het zo goed ging op ons eerste grote buitenconcours en ben erg trots op hem!
Ik ben nu B + 7.
Hoe ging het bij de andere polderruiters? Volgens mij mocht Dancer_Valou wel meerijden in de finale, ik heb je helaas niet gezien

Maar het scheelde dat dat buiten mijn proef om was en dat dat meisje waar ik in het proefje terecht was gekomen toch nog eerste was geworden