bealy23 schreef:Ben het er niet helemaal mee eens, vind L2 naar M1 nog wel meevallen.
Vooral M1 naar M2 blijkt voor veel mensen een probleem te zijn! Daar wordt toch ineens verzameling en minder progressieve (zeg ik t nou goed??) overgangen gevraagd. Toch best wel een verschil.
Ik vind juist L1 naar L2 groter dan van L2 naar M1.
maar als je paard/pony rijtechnisch goed loopt levert het allemaal niet zoveel problemen op.
Mijn mening ook.
Ik vond van het B naar het L1 niet echt spectaculair. Ik heb wel wat moeite gehad van het L1 naar het L2. Ik reed op een supergevoelig paard en die kon het nog niet echt waarderen dat ik opeens wilde doorzitten. Dat probleem is inmiddels opgelost. Kun je nagaan dat een paar jaar geleden je meteen op L2 niveau moest rijden omdat het L1 toen afgeschaft was...
Van het L2 naar het M1 valt ook nog wel mee. Met hetzelfde paard waarmee ik die probleempjes in het L2 had van het doorzitten wil ik nu het liefst zo snel mogelijk door naar het M1. Normaalgesproken rij ik het liefst alle klasses helemaal uit, maar ze voelt gewoon veel beter aan nu en ik denk zelfs dat het M1 gemakkelijker zal zijn (alles doorzitten dus beter zithulpen geven).
Van het M1 naar het M2 wordt veel meer verwacht. Zo mogen overgangen dan minder progressief worden, wordt het halthouden toch echt vierkanter verwacht en meer geslotenheid.