Toen we eraan kwamen moesten we over een heel smal modderpad. Na ons zat de eerste auto met trailer al vast

Toen ik Ryan uit de trailer haalde was die harstikke wild. Staart plat op zijn rug en briesen. Gelukkig doe ik altijd het hoofdstel al in in de trailer anders kon ik hem echt niet houden. Toen even gelongeerd en hij bleef maar gaan. Ik moest snel inrijden dus toch maar opgezadeld en met zadel nog even rond laten gaan, en bokken dat die deed. Toen dacht ik dat die wel moe was en ging ik erop. Mijn vriend hielt voor de zekerheid de longeerlijn eraan. En toen schrok Ryan ergens van (waarschijnlijk mijn regenjas) en ging aan de kletter. Mijn vriend gleed uit en kon niet anders als de longeerlijn loslaten. En daar ging ik dwars door 3 stroomdraden en door een pas geploegd boerenland

Ik helemaal in shock uiteraard

We hebben hem meegenomen naar de inrijbak en ik heb daar nog een paar rondjes kunnen inrijden voordat we konden starten, hij was toen weer rustig en liep niet kreupel, maar ik was nog steeds wat huiverig voor hem.
Het eerste proefje ging erg goed. We zijn geen een keer uitgegleden waar ik dus bang voor was. Het enige waarik een 5 voor had was afwenden bij B en overgaan in arbeidsstap, ik ging te laat stappen. Verder allemaal zessen en zevennen en drie achten voor middendraf, zuiverheid van de gangen en uiterlijke verzorging.
En ik had daarvoor 166 punten en een gedeelde 2e plaats. Dik tevreden dus

Het tweede proefje ging ook erg goed. Hij had wel wat meer voorwaards gemogen maar ik durfte te weinig risico's te nemen ivm de gladheid.
Ik had 2 vijfen voor halve grote volte cx en xa en voor de rest weer allemaal zessen en zevennen. En twee achten voor de grote volte in draf en halsstrekken.
Hier had ik 162 punten voor en dat was een gedeelde 4e plaats. Weer heel tevreden dus

De eerste 4 kregen een prijs dus ik had 2x prijs

Weer 2 winstpunten erbij. Nu ben ik B + 6.
Maar als je denkt alles gehad te hebben en rustig aan het uitstappen bent krijgt meneer de wind weer in zijn kont en daar ging hij weer. Geen houden aan dan hoor... Dwars over de witte hekjes waar iemand zijn proefje aan het rijden was

We hebben Ryan gauw thuis gebracht en zijn toen terug gegaan voor de prijsuitreiking. Ryan is gelukkig niet kreupel geworden van zijn rit door de draden en het akkerland. Vanmorgen zag alles er goed uit en liep hij weer lekker te rennen in de paddock.