Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Je kon geen zand zien, het was gewoon alleen maar water, helemaal blank.
Ik kon onder de man naar de wedstrijd toe, maar ik vermeed daarbij de ruiterpaden
want die stonden natuurlijk ook blank en ik wilde mijn paard en mezelf schoon houden. Nou, dat was vergeefse moeite, want het terrein zag er ook zo uit en na 5 minuten losrijden zat iedereen helemaal onder de modder. Als je ging galopperen, sloeg het water op tot over de hals van het paard: zelfs je plastron werd zwart
. Dus die laarzen enzo had ik ook niet echt hoeven poetsen
. Toen kwamen ze vertellen dat je mocht kiezen of je wilde starten, maar iedereen was toch al vies, dus het maakte ons niet meer uit. Je moest wel een beetje voorzichtig rijden, maar verder ging het wel. Bij de prijsuitreiking vielen de punten tegen (ik was eerste
maar had geen winstpunt
). Later hoorden we dat de jury had gehoopt dat de ruiters zich hadden teruggetrokken. Maar niemand deed dat. Daar scheen ze van gebaald te hebben en zo heeft ze de gewoon de proef beoordeeld alsof we op een pas getrokken Agterberg bodem reden
. Nou ja, keur het terrein dan af op dat moment, als jury! Er waren er zelfs die een onvoldoende voor de verzorging hadden omdat de paarden vies waren
! Daar kun je toch alleen nog maar om lachen?
. Oh duh!! En dat stond er gelijk ook bij de eerste drie onderdelen, dus ik begon al met 3 vijven
En de middendraf en de middengalop durfde ik er ook niet echt uit te rijden. Wat blijft er dan nog over van zo'n proef
zul je denken! Eigenlijk had de jury gewoon de bodem op dat moment af moeten keuren. Later op de dag, toen de zon erop geschenen had, was het wel beter te doen.