Zondagochtend vertrokken we om kwart voor 8 van stal. Op weg naar onze eerste crosswedstrijd van dit jaar.
Kwart over 9 kwamen we aan in Roden. Daar mijn startnummer opgehaald en rustig aan opgezadeld.
Ret voelde heel erg ontspannen aan tijdens het losrijden, hij liep goed.
Toen moesten we de ring in en werd ie ineens wat gespannen. Hij vond de dingen op het zandpad achter de ringen veel interessanter en qua tempo werd hij daardoor erg wisselend. Ik was zelf niet zo tevreden over de proef, omdat hij op het voorterrein 10 keer fijner te rijden was.
Resultaat: 154 punten....
Na de dressuur stonden we 'maar' 13e van de 24...
Maar...de dag was nog niet om, want we moesten nog crossen en springen (en daar zou Ret alles weer mee goed maken

Na de dressuur hebben we de cross gelopen. Een aantal hindernissen was anders dan vorig jaar, vooral het heksenoog was erg leuk.
Een paar uur later weer opgezadeld voor het springen en een paar sprongetjes gemaakt. Ret voelde fijn aan, kwam mooi dicht onder de hindernis en sprong lekker vanuit zijn rug. In de hoek van de losrijring zat ie elke keer met een scheef oor te luisteren in de richting van de start van de cross (gek dier

Toen het springparcours in. Volgens mij zit het tussen mijn oren dat ik altijd bang ben om balkjes eraf te gooien, want Ret sprong echt superlekker! Hij raakte niks aan en kwam mooi uit in de dubbelsprongen. Voor hem is het toch iets moeilijker om die afstanden passend te maken, omdat ie als pony niet zo ruim galoppeert als een 'echt' paard. Ik moet zeggen dat hij het nu aardig onder de knie heeft om bijna net zo ruim te galopperen als een paard.
Resultaat springen: foutloos en binnen de tijd.
Toen op naar de keuring. Goedgekeurd en richting start van de cross.
Daar begon volgens Ret pas het echte werk. Hij was heel erg wakker!
Toen de man in de startbox aftelde vanaf 5, stond Ret bijna te piafferen op zijn plek, maf beest

Hij liep hartstikke lekker door het parcours. Twijfelde nergens en reageerde heel goed op mijn hulpen. De lange stukken heb ik lekker doorgereden en we kwamen met 349 seconden FOUTLOOS over de finish (optimale tijd was 350 seconden, dus hoe beter konden we mikken

Na 10 minuten aangeboden, goedgekeurd en lekker naverzorgd. Toen ik Ret aan het uitstappen was op het stukje gras langs de start, keek hij echt zo van: Ik wil nog een keer!!!

Daarna lekker op de trailer gezet en op de uitslag gewacht. Ik vermoedde dat ik die 13e plaats wel goed had gemaakt, maar had geen idee hoeveelste ik stond.
Er deden er 24 mee in mijn ring, dus moesten er 6 prijzen zijn....
En wat bleek?...we waren 7 plaatsen gestegen en hadden de 6e prijs! Nog net bij de prijzen dus. 15 euro gewonnen en een paars lintje.

En natuurlijk weer 2 winstpunten erbij! Sta nu na 1 jaar (6 crossen) op L+11, dat betekent dat we nu officieel M-startgerechtigd zijn! En dat bij de paarden. Vind ik best stoer van mijn ponietje

Vorig jaar onze laatste B-cross gereden in Roden en nu, precies 1 jaar later mogen we M starten.
Dat doe ik trouwens niet, want ik rij nog dit jaar nog maar 1 cross, in Ede. Daarna ben ik 8 maanden naar het andere eind van de wereld, dus komt het er ook niet van om te trainen/crossen. We doen het lekker rustig aan.
Ik ben heel trots op mijn ventje (die vandaag trouwens jarig is

Tot slot nog een paar foto's van de supergezellige dag. Ka, Marco en Jody, heel erg bedankt!!
losrijden voor de dressuur
het heksenoog
losspringen springparcours
klaar voor de start
hindernis 1
Hindernis 13 (foto van Jacob Melissen)

en alweer gefinisht
Dat was het weer!