We troffen het met het weer

Naarmate de middag vorderde begon het steeds harder te waaien en natuurlijk begon het ook nog te regenen. Kortom de ingrediënten voor een hete knol

Ja in de trailer was hij behoorlijk heet. Maar zodra hij eruit kwam was hij zowaar de rust zelve. Ik wist niet wat me overkwam. Ik had me voorbereid op een wedstrijd waar mijn Laisertje overal enge dingen zo zien, maar hij liep koelbloedig over het losrijdterrein alsof hij dit dagelijks deed.
Wat was ik toen trots op mijn knollie. Het had ook een positieve werking op mij. Doordat Laiser zo verrassend rustig was, was ik overdonderd en was al mijn stress spontaan verdwenen.
De eerste proef ging redelijk. Het was een gewone proef zonder veel risico's. Tussen de eerste en de tweede proef gaf Oscar me nog een paar tips. Onderandere dat ik eens goed "arrogant" op mijn paard moest gaan zitten. (Tja dat valt niet mee, maar ok toch geprobeerd)
Verder had ik wel zin in een grapje om bij me zelf de zenuwen voor de tweede proef weg te laten vloeien door wat te lachen.
Dus ik parkeerde Laiser naast de auto van de jury. De jury keek al ver omhoog en toen stelde ik me voor en noemde Laiser bewust Laisertje. De jury keek me heel verbaasd aan

Naast de arrogante houding heb ik met meer risico gereden de tweede proef. Ik heb Laiser met meer druk gereden en wilde hem wat flitsender rijden dan de eerste proef.
Na afloop hadden Oscar en ik hetzelfde idee. De eerste proef was waarschijnlijk beter, was ook rustiger en constanter. De tweede was wel voorwaarts, maar soms wat rommeliger dan de eerste.
De jury van de tweede proef vertelde later nog dat als ik Laiser iets anders in de draf wist te rijden, dat we dan zo 10-15 punten meer moesten kunnen rijden. Maar het was een mooi paard, daar hadden de schrijfster en hij het nog over gehad vertelde hij.

Uiteindelijk waren we verbaasd over de uitslag. Althans we hadden het iets anders gedacht

Ik was bij de eerste proef 12de (van de 24) met slechts 142 (ik dacht dat ik hier toch minstens 12 punten meer zou hebben

En de tweede proef was ik 7de (van de 24) met 156 punten. Terwijl we daar juist niet het winstpunt hadden verwacht

Maar goed we zitten nog maar net in de L2 en we hebben nu al vier winstpunten, dus mij hoor je niet klagen

Oscar wederom hartelijk bedankt voor je hulp vandaag.
(PS ik zal vragen aan Laiser of hij je voortaan iets minder ruw wil knuffelen