Morgen moest ik zelf rijden, dus ik kon vandaag wel eens een keertje schrijven bij mijn rijvereiniging.
Ik had het wel getroffen. Ik moest schrijven bij een gezellige oudere meneer. Hij gaf in mijn ogen goede punten. Een 4 als iets echt niet goed ging, maar hij twijfelde ook twee keer tussen een 9 of 8. Ik heb veel variatie gezien op de puntenlijsten. Echt een jury die een voldoende durfde te geven al shet goed was, maar ook durfde af te straffen.
Wat me opviel, was dat het niveau in de ring over het algemeen helemaal niet zo super was. Ik moest schrijven bij een L1 ring. Maar wat zit daar veel variatie in

Het was wel weer eens leerzaam om zo meteen te horen wat een jury ergens van vond. Hij vroeg ook regelmatig of ik hetzelfde zag als hij en legde ook uit waarom hij bij bepaalde dingen dat punt gaf.
Zo ook waarom hij dacht aan een negen, maar waarom het uiteindelijk toch een acht werd.
Verder zag ik veel dingen terug die ik ook fout deed in de B en de L1. Maar ook dingen die ik nu nog wel eens heb hoor

Op ene gegeven moment wist ik ongeveer hoe de jury puntte. Dus had ik vaak een beoordeling al in mijn hoofd en vaak was het dan ook de beoordeling die de jury gaf. Dus dat is natuurlijk ook wel leuk

Hij gaf me nog een paar tips om altijd op te letten tijdens een proef en wenste me voor morgen veel succes.
Dat was nog eens een leuke leerzame ochtend