Toen ik met de auto aan kwam rijden gaf hij al een show in de paddock, bok, stijger, hinnik, daar komt het baasje, kan ik lekker even m'n benen strekken straks... Longeren op het wedstrijdterrein was geen optie, ik geloof niet dat ik hem had gehouden, en bovendien vind ik dat meestal asociaal wanneer anderen het doen en daarmee alle andere paarden van streek maken.
Diepe zucht en er maar op dus. Na een kwartiertje werd da bak terwijl we erin losreden gesleept en wederom hield ik mijn hart vast met die tractor in de baan. En jawel hoor, meneer scheurde er vandoor. Daar zit je dan met je hoedje op en je apenpakkie aan, op een op hol geslagen Z-dressuurpaard

Toen de proeven, eerste proef ging prima, ik kon er goed aan blijven rijden en zag dat later ook aan m'n punten; 190 en een tweede plaats. Tweede proef begon ook goed, tot een diagonaal uitgestrekte draf. Hij pakte het bit weer vast en ging aan de ren. Ik was vastbesloten om hem weer te stoppen en na 1 of twee rondjes (gaat altijd erg hard, ik zag de jury nog wel een keer Waaah denken terwijl ik recht op ze af scheurde) trok ik op een goed moment even flink door om hem op de volte te krijgen en had ik de controle weer terug. Mijn stoicijnse voorlezer ging gewoon door met de proef, en ik had hem eigenlijk ook weer gelijk bij de les en reed een goede tweede helft van de proef.
Voor het uitstrekken zelf had ik een 2 gekregen en ook nog eens -2 met als commentaar 'slaat op hol'

En, tadaa, toch nog precies 180 punten.
Ik kreeg me toch een commentaar achteraf, de meeste mensen hadden er geen idee van dat die 'dikke witte pony' tot dergelijke snelheden in staat was

Zelf was ik compleet gesloopt van alle spanning en adrenaline, maar Maestro huppelde en Spaanse paste vrolijk naast me richting de trailer...
Mag het nu alsjeblieft weer windstil worden en een graad of 20-25? Dan durf ik me weer op te geven voor de volgende wedstrijd