Na 2 goed gereden wedstrijden in Dronten (2e plaats en een 1e plaats) mochten we naar de Nederlandse Kampioenschappen kur op muziek voor viertallen te Wanroij. Voor ons een hele wereldreis... 2 uur en een kwartier hadden we erover gedaan..
Maar we hadden het er voor over
De spanning zat er goed in
Na aankomst bij het Federatiecentrum (mooi is het daar zeg
) gingen we een paar viertallen bekijken in de klasse L (concurenten!
). Sommige zagen er echt niet uit om eerlijk te zijn! Muziek wat om de 10 seconden veranderd, erg storend. We moesten als aller laatste starten van de L pony's (er deden 16 teams mee) en dat was om half 12. Om kwart voor 11 zaten we alle 5 (incl. reserve
) er mooi optijd op. Het was aardig druk in de inrijhal maar dat kan je verwachten
Het inrijden ging goed en we hadden er zin in. 
Toen was het zover. Na een rondje te hebben gereden in de bak moesten we beginnen. Ik rij in het begin als tweede en opeens ging het meisje voor mij halthouden op M. Wij botsen op haar op en ik zeg zo "Kim hier staan we bij C, we moeten bij A binnen komen (we stonden dus pal voor de juryhokjes). Kim kijkt zo om zich heen en zag zo dat ze fout zat. Dus wij moesten vet hard lachen en de jury lachte ons gewoon uit
Hahah
Dus wij snel naar K gereden en toen werd muziek aangezet en we begonnen!
Het ging eigenlijk best wel goed. Een paar kleine foutjes zaten er wel tussen maar totaal geen grote! Bij de galop op de grote volte merkte ik dat we iets te fanatiek hadden gereden en we voorop lagen bij de muziek. Ik moet dan de commando's geven wanneer we moeten sluiten en alles en dus moest ik dat iets later doen want anders kwamen we niet goed uit op de muziek. Alleen 1 meisje raakte daar door de war van maar gelukkig loste we het goed op en bij het afgroeten kwamen we daarom ook weer goed uit op de muziek..Na afloop hadden we de proef nog eventjes besproken en we waren het over eens dat het niet slecht ging maar dat we in Dronten wel beter hadden gereden. Maarja afwachten he

En de uitslag:
3e geworden van Nederland

Was dat nog is eventjes een verassing
Blij dat we waren! Zijn bedoel ik
We zaten heel dicht op elkaar!nr. 1 had 68,8%
nr. 2 had 68,5%
En wij, nr. 3 hadden 68,0%
En door Jury H waren we gewoon op nummer 1 gezet
En ik lachte nog wel zo lievvv naar hem
Maar het was heel raar. Je kreeg punten voor 'de moeilijksheidgraad van de proef'. We kregen van Jury H daarvoor een 8 (onze proef is vrij moeilijk
) en door Jury C gewoon een 5
Terwijl we in Dronten daarvoor verder altijd een 7 voor hebben gekregen. Dat begrijp je toch niet?
Naja niks aan te doen
We zijn in ieder geval heel blij met onze 3 plaats en volgend jaar doen we zeker weer mee. Wat is dat leuk zeg om te doen 
En oja, we komen op T.V. Als het goed is
Ze waren daar aan het filmen van het progamma Zapsport van Z@ppelin. En ze gingen ons zo filmen bij het inrijden.
Op 10 april word het uigezonden
En er werden daar ook foto's gemaakt als ik het goed begrepen had. Van Totaal Digitaal dus die komen waarschijnlijk binnenkort ook op het internet.De terugreis was trouwens echt een ramp. Wat een storm zeg
Maarja we hebben het overleefd
wil em ook hebben! :p