Binnenkort verhuist mijn paard naar een mooie pensioenplek in Frankrijk. Hiervoor moet hij een lange rit op het transport staan (kleine camionette). Hij is braaf tijdens het transport maar het laden kan hij soms stressvol vinden, in het verleden waren er momenten dat hij er vanzelf op ging en momenten dat het moeilijker is. Het was altijd wat gokken hoe het zou gaan. Het is van nature een gevoelig, onzeker en dominant paard en hij voelt direct als er iets aan de hand is. Hij staat nu al een 3 tal jaar samen met een vriendje op de weide, hij is sociaal en gewoon om tussen soortgenoten te leven maar wel de baas. Zijn vriendje zal niet meegaan, ik heb voor een individueel transport gekozen om tussenstops en meerdere keren in en uit laden te vermijden.
Nu ben ik opzoek naar enkele opties om hem te ondersteunen tijdens het laden, het laden vlotter te laten verlopen met minder stress:
* Eventueel wat sedatie geven, ik ben hier geen groot fan van, iemand ervaring mee?
* Een supplement/product dat het scherpste eraf haalt?
* Een ervaren grondwerk persoon dat kan assisteren tijdens het laden.
Hij wordt vervoerd door een professioneel bedrijf, alvast bedankt voor de tips!!