mag je bij meerdere verenigingen lid zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stroo

mag je bij meerdere verenigingen lid zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 05:59

mag je verschillende startpassen hebben bij verschillende verenigingen

Qimm

Re: mag je bij meerdere verenigingen lid zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:17

Ik reed wel bij een andere vereniging dan de vereniging waar ik lid was mee in een 4-tal. Dat mocht kennelijk.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:19

Je mag bij meerdere verenigingen lid zijn.
Maar de startpassen heb je bij 1.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:20

Volgens mij mag dat gewoon. Bij de KNHS geef je bij het aanvragen aan via welke rijvereniging je de startpas aanvraagt. Dus als je lid bent van meerdere verenigingen, zou je ook meerdere startpassen kunnen aanvragen.
Ik ben wel benieuwd waarom je dat zou willen.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:11

onze vereniging waar we het goed nar de zin hebben start niet op zondag , wij willen wel zo af en toe op zondag starten .
staat in regelement vereniging dat je niet start op zondag , dus daar hoor ik mij aan te houden

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:13

Wacht, je mag je dus niet inschrijven voor een wedstrijd bij een andere vereniging op zondag? Waar zit je? Nederland of België?

Wat staat er precies in je reglement, want dit gaat wel ver qua beperken wat je mag doen.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:44

Wat een bijzonders regel... Ja, ik ken verenigingen die zelf niks op zondag organiseren maar om je eigen leden te verbieden om op zondag te starten vind ik wel heel erg overdreven. Ik start juist graag op zondag, dan heb je op zaterdag lekker alle tijd om voor te bereiden

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

De vereniging waar je lid bent kan toch nooit bepalen waar en wanneer jij start? Dat zou echt ondenkbaar raar zijn, zelfs als men bij de vereniging religieus is (?)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Maar als jij lid bent en je er aan wilt houden, waarom zou je dan wel op zondag starten als je ook lid bent van een andere vereniging? Dat begrijp ik niet helemaal

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:54

carika schreef:
Maar als jij lid bent en je er aan wilt houden, waarom zou je dan wel op zondag starten als je ook lid bent van een andere vereniging? Dat begrijp ik niet helemaal

Ze wíl zich er niet aan houden, ze hoort zich eraan te houden (van de rijvereniging).
Ik vermoed dat ze onder een andere startpas op zondag wedstrijden wil rijden, zodat haar eigen stal/rijvereniging dat niet merkt.
Maar die zien natuurlijk wel dat jij en je paard op pad zijn op zondag ...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:12

Het gaat er denk ik om dat de vereniging niet wil dat de verenigingsnaam vermeld wordt op een zondagse startlijst.
Dus niet dat het individu niet mag starten, maar dat de verenigingsnaam niet verbonden mag zijn met een zondagse start. In dat geval is het volstrekt logisch om dan op de zaterdagen als lid van een andere vereniging te starten.

Maar je zou dan als het ware 2 startpassen moeten hebben voor hetzelfde paard ( voor elke vereniging 1 ) maar omdat het dan om hetzelfde paard gaat kan ik me voorstellen dat dat niet kan/mag

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

Het staat gewoon in de reglementen he ;)
Dan zou je wel lid kunnen blijven bij de huidige vereniging, maar je startpas overzetten naar de nieuwe