Ervaringen met Thinline graasmasker, halster enz

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hartje

Ervaringen met Thinline graasmasker, halster enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:54

Voor onze welsh pony wil ik een thinline graasmasker aanschaffen. Wat is jullie ervaring met deze graasmaskers ? Gebruiken jullie ook het originele halster erbij met kussentjes en bontjes of een voordeliger alternatief ?
Hebben jullie gekozen voor 2,5 of 3,5 cm gaatje ?

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:33

Hartje schreef:
Voor onze welsh pony wil ik een thinline graasmasker aanschaffen. Wat is jullie ervaring met deze graasmaskers ? Gebruiken jullie ook het originele halster erbij met kussentjes en bontjes of een voordeliger alternatief ?
Hebben jullie gekozen voor 2,5 of 3,5 cm gaatje ?

Orginele halster wordt bij mij afgegooid en dat leer rekt mega snel uit. Ik vind het een waardeloos halster voor dat geld. Ik heb een waldhausen veiligheidshalster en hem daaraan vast. Ik gebruik geen bontjes want hij krijgt geen schuurplekken. Ik gebruik 2,5 gat voor 24/7 gras.

[VMR] Algemeen graasmasker topic.

Kijk ook eens in dit topic voor tips! :)

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:37

Hier een super tevreden gebruiker. Mijn merrie (Arabier) draagt het masker icm het Horseware field halster en simpele neusbontjes van BR.
Ik heb zowel 2,5 als 3,5 cm. Momenteel staat ze met 2,5 ivm het fructaan en licht overgewicht.
Het masker werd direct geaccepteerd. Ze had op een gegeven moment wel door hoe ze langs de zijkant kon eten maar met een tyrap aan de zijkant was dat gelukkig zo opgelost.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

Net als Fayyah19 ben ik ook supertevreden met de Thinline. Heel veel ruimte rondom de neus en het masker is relatief zacht. Het bijbehorende halster is werkelijk waar nergens voor nodig, elk halster volstaat.

Ik naai wel padding op de neus en kinriem, omdat de thinline met tie-wraps vast zit op het halster. Wil voorkomen dat paard daar wondjes van krijgt. Gebruik daarvoor van die onderleggers voor een hoofdstel. Vorige zomer had ik bontjes, maar dat droogt erg langzaam na een bui.

Toevallig een uur geleden voor het eerst weer opgedaan.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:43

Ik lees even mee. Wil graag een veiligheids halster in combi met een thinline, maar die is nergens te vinden in maat mini shet. Dus ik vrees dat ik ik toch die van thinline moet kopen.

Popstra

Re: Ervaringen met Thinline graasmasker, halster enz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

Ik heb hem toevallig vandaag ook binnen gekregen incl het halster. Ik heb de kleinste graas opening gekozen. Ik dacht mocht het te klein zijn dan knip ik hem zelf wat groter.
Mijn merrie heeft snel een Cresty neck. Vandaar de aanschaf.
Ze gaan hier volgend maand de wei op

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:37

Hier de 3,5cm. Mijn fjord deed het er super mee, eigen halster. Mijn haflinger heeft hem elke keer binnen een week kapot, die heeft dus lekker een simpele HH. Wel met neusgat openingen.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:39

SandraWierda schreef:
Hier de 3,5cm. Mijn fjord deed het er super mee, eigen halster. Mijn haflinger heeft hem elke keer binnen een week kapot, die heeft dus lekker een simpele HH. Wel met neusgat openingen.

Oh kunnen ze zie thinline ook zo makkelijk slopen? :oo

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

Hier hele goede ervaringen ermee. Gewoon met standaard halster. Wel met bontjes, anders gaat het schuren.

Hier dragen alle pony's dit masker naar volle tevredenheid.

Ik doe er al meerdere jaren mee en ze zijn nog nooit kapot gegaan (en worden intensief gebruikt).

xRivaldo

Re: Ervaringen met Thinline graasmasker, halster enz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:38

Ik krijg het mezelf gewoon niet verkocht om 90 euro uit te geven aan een stuk plastic. :wow:

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 47 min geleden

AnnoNiemand schreef:
Hier hele goede ervaringen ermee. Gewoon met standaard halster. Wel met bontjes, anders gaat het schuren.

Hier dragen alle pony's dit masker naar volle tevredenheid.

Ik doe er al meerdere jaren mee en ze zijn nog nooit kapot gegaan (en worden intensief gebruikt).

Heb jij voor de pony's 2,5 of 3,5 cm gaatje?