Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
snorkel1986 schreef:Weet niet of jullie een buren app hebben maar daar een in melden wat je op valt en of iemand anders ook wat verdachts gezien heeft... ze kunnen idd op zoek zijn na roof goed ( grasmaaier ander gereedschap in open schuren) zo let iedereen vaak iets beter op.. of heeft iemand misschien wel een verklaring
Dreamboy schreef:Dan zou ik zeker dit melden in de app ennook aan de wijkagent..snorkel1986 schreef:Weet niet of jullie een buren app hebben maar daar een in melden wat je op valt en of iemand anders ook wat verdachts gezien heeft... ze kunnen idd op zoek zijn na roof goed ( grasmaaier ander gereedschap in open schuren) zo let iedereen vaak iets beter op.. of heeft iemand misschien wel een verklaring
Die app hebben we en iedereen staat al op scherp aangezien er laatst vlakbij een poging tot inbraak is geweest op klaarlichte dag. Maar deze dames leken echt geinteresserd in de pony's.
Marije_97 schreef:Mensen die random stoppen bij weilanden met paarden, zonder dat ze uitstappen om bijv even te aaien vind ik enorm verdacht. Ik vond een buitenlands gezin wat mijn paard wilde aaien en er mee op de foto wouden al verdacht (niet om afkomst, maar puur om het aaien en foto willen). Ik heb dat ook gemeld bij de stal eigenaresse. Nooit weer gezien of gehoord. Gelukkig.
Ik had in jou situatie melding gemaakt in inderdaad de buurtapp en bij de politie. En ofcourse cameras op zowel land als stal en eventuele in/uitgangen. En het kenteken goed bewaren.
Dreamboy schreef:Marije_97 schreef:Mensen die random stoppen bij weilanden met paarden, zonder dat ze uitstappen om bijv even te aaien vind ik enorm verdacht. Ik vond een buitenlands gezin wat mijn paard wilde aaien en er mee op de foto wouden al verdacht (niet om afkomst, maar puur om het aaien en foto willen). Ik heb dat ook gemeld bij de stal eigenaresse. Nooit weer gezien of gehoord. Gelukkig.
Ik had in jou situatie melding gemaakt in inderdaad de buurtapp en bij de politie. En ofcourse cameras op zowel land als stal en eventuele in/uitgangen. En het kenteken goed bewaren.
Uitstappen om te aaien was in dit geval ook verdacht geweest. Ze lopen namelijk niet in de wei maar in de paddock die een flink eind van de weg af ligt. Ik kon niet zien of ze foto's aan het maken waren. Ik wilde vragen of ze iets zochten of zo maar voordat ik bij ze was reden ze snel weg. Ik ga het inderdaad maar even bij de politie melden. De buurt is al op de hoogte en de camera's ga ik zo ophangen.
Dreamboy schreef:Marije_97 schreef:Mensen die random stoppen bij weilanden met paarden, zonder dat ze uitstappen om bijv even te aaien vind ik enorm verdacht. Ik vond een buitenlands gezin wat mijn paard wilde aaien en er mee op de foto wouden al verdacht (niet om afkomst, maar puur om het aaien en foto willen). Ik heb dat ook gemeld bij de stal eigenaresse. Nooit weer gezien of gehoord. Gelukkig.
Uitstappen om te aaien was in dit geval ook verdacht geweest. Ze lopen namelijk niet in de wei maar in de paddock die een flink eind van de weg af ligt. Ik kon niet zien of ze foto's aan het maken waren. Ik wilde vragen of ze iets zochten of zo maar voordat ik bij ze was reden ze snel weg. Ik ga het inderdaad maar even bij de politie melden. De buurt is al op de hoogte en de camera's ga ik zo ophangen.
Elisa2 schreef:Ik hoop het niet voor je! Kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt.
Misschien kunnen wat meer mensen even wat vaker gaan kijken? Kunnen ze s'nachts veilig staan?
Zebrastreep schreef:Wat mij te binnen schiet en misschien zit ik er helemaal naast, maar er schiet mij wel iets te binnen over busjes en een jonge vrouw. Aangezien je ook in Drenthe woont. Ik stuur je even een pb'tje!
Dreamboy schreef:Elisa2 schreef:Ik hoop het niet voor je! Kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt.
Misschien kunnen wat meer mensen even wat vaker gaan kijken? Kunnen ze s'nachts veilig staan?
Ze staan 's-nachts op stal die niet echt in het zicht staat maar via het weiland kan eigenlijk iedereen er wel bij als je weet dat ze daar staan.