Hebben ze het op mijn pony's gemunt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Hebben ze het op mijn pony's gemunt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:40

Waarschijnlijk zie ik spoken, althans dat hoop ik maar ik heb het idee dat ze de boel aan het afleggen zijn om mijn pony's te stelen. Mijn pony's staan zo'n 500 meter bij mijn huis vandaan, bij mijn buren. Deze hebben echter vanuit huis geen zicht op de weide of de stallen. Vorige week was ik al voor half 7 op stal om te voeren en buiten te zetten omdat ik moest werken. Toen ik naar mijn auto liep (ik moet dan door de weide heen) zag ik een witte bestelbus van het erf van de buren af rijden. Hoewel ik het tijdstip wel wat vreemd vond zocht ik er niets achter aangezien ze ook een B&B runnen. Echter, vandaag ging ik met de honden wandelen toen ik op zo'n 100 meter vanaf de weide twee auto's stil zag gaan staan. Een witte personenauto en een witte bestelbus met in beide auto's een jonge vrouw. Toen ze mij zagen reden ze weg om vervolgens bij de ingang van de weide weer stil te gaan staan. Ik ben nog even door gelopen en vervolgens omgedraaid om weer richting huis te gaan. Toen ik vlakbij de auto's was reden ze snel weg. Het kenteken van de bus kon ik opnemen, van de auto niet omdat de bus vlak achter de auto reed. Zijn ze nu aan het afleggen hoe ze het beste ongezien de pony's kunnen stelen? Of is dit alles toeval. Ze staan 's-nachts op stal en ik ga mijn wildcamera op de stal richten. Ook heb ik mijn buren ingelicht maar een prettig idee vind ik het niet. Het gaat overigens om duitse auto's en ik woon dan ook in duitsland, vlak over de grens.

snorkel1986

Re: Hebben ze het op mijn pony's gemunt?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:44

Weet niet of jullie een buren app hebben maar daar een in melden wat je op valt en of iemand anders ook wat verdachts gezien heeft... ze kunnen idd op zoek zijn na roof goed ( grasmaaier ander gereedschap in open schuren) zo let iedereen vaak iets beter op.. of heeft iemand misschien wel een verklaring

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:46

snorkel1986 schreef:
Weet niet of jullie een buren app hebben maar daar een in melden wat je op valt en of iemand anders ook wat verdachts gezien heeft... ze kunnen idd op zoek zijn na roof goed ( grasmaaier ander gereedschap in open schuren) zo let iedereen vaak iets beter op.. of heeft iemand misschien wel een verklaring

Die app hebben we en iedereen staat al op scherp aangezien er laatst vlakbij een poging tot inbraak is geweest op klaarlichte dag. Maar deze dames leken echt geinteresserd in de pony's.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:47

Dreamboy schreef:
snorkel1986 schreef:

Die app hebben we en iedereen staat al op scherp aangezien er laatst vlakbij een poging tot inbraak is geweest op klaarlichte dag. Maar deze dames leken echt geinteresserd in de pony's.
Dan zou ik zeker dit melden in de app ennook aan de wijkagent..

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:50

@Snorkel1986, dat eerste heb ik al gedaan. Ik geloof niet dat ze hier een wijkagent kennen, wel een jachtopziener.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:52

Dreamboy schreef:
@Snorkel1986, dat eerste heb ik al gedaan. Ik geloof niet dat ze hier een wijkagent kennen, wel een jachtopziener.

Dan gewoon melding maken bij politie die kunnen je na de juiste persoon sturen

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:06

Mensen die random stoppen bij weilanden met paarden, zonder dat ze uitstappen om bijv even te aaien vind ik enorm verdacht. Ik vond een buitenlands gezin wat mijn paard wilde aaien en er mee op de foto wouden al verdacht (niet om afkomst, maar puur om het aaien en foto willen). Ik heb dat ook gemeld bij de stal eigenaresse. Nooit weer gezien of gehoord. Gelukkig.

Ik had in jou situatie melding gemaakt in inderdaad de buurtapp en bij de politie. En ofcourse cameras op zowel land als stal en eventuele in/uitgangen. En het kenteken goed bewaren.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:14

Marije_97 schreef:
Mensen die random stoppen bij weilanden met paarden, zonder dat ze uitstappen om bijv even te aaien vind ik enorm verdacht. Ik vond een buitenlands gezin wat mijn paard wilde aaien en er mee op de foto wouden al verdacht (niet om afkomst, maar puur om het aaien en foto willen). Ik heb dat ook gemeld bij de stal eigenaresse. Nooit weer gezien of gehoord. Gelukkig.

Ik had in jou situatie melding gemaakt in inderdaad de buurtapp en bij de politie. En ofcourse cameras op zowel land als stal en eventuele in/uitgangen. En het kenteken goed bewaren.

Uitstappen om te aaien was in dit geval ook verdacht geweest. Ze lopen namelijk niet in de wei maar in de paddock die een flink eind van de weg af ligt. Ik kon niet zien of ze foto's aan het maken waren. Ik wilde vragen of ze iets zochten of zo maar voordat ik bij ze was reden ze snel weg. Ik ga het inderdaad maar even bij de politie melden. De buurt is al op de hoogte en de camera's ga ik zo ophangen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:23

Gewoon melden bij de politie. Dan kunnen ze extra komen surveilleren.

Marije_97

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:28

Dreamboy schreef:
Marije_97 schreef:

Uitstappen om te aaien was in dit geval ook verdacht geweest. Ze lopen namelijk niet in de wei maar in de paddock die een flink eind van de weg af ligt. Ik kon niet zien of ze foto's aan het maken waren. Ik wilde vragen of ze iets zochten of zo maar voordat ik bij ze was reden ze snel weg. Ik ga het inderdaad maar even bij de politie melden. De buurt is al op de hoogte en de camera's ga ik zo ophangen.

Ja dan is het helemaal verdacht. En ook dat wanneer iemand op ze afloopt ze ineens snel weg rijden. Al kan het ook toeval zijn en 2 dames zijn die de weg niet wisten en even aan het zoeken waren ofzo. Maar dat denk ik in dit geval niet.

Mijn paard staat niet bij mij in het dorp. Maar bij ons word elke verdachte onbekende auto (vooral met buitenlandse kentekenplaat) gemeld in de buurtapp. De wijkagent werd alleen helemaal gek van de dode katten/dieren die gemeld werden dus die heeft de groep verlaten. Al is het wel goed dat de hele buurt het in de gaten houd.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:32

Dreamboy schreef:
Marije_97 schreef:

Als ze de weg kwijt zijn gaan ze niet stil staan en snel weer weg rijden om vervolgens 100 meter verderop weer stil te gaan staan lijkt mij.

Ja dan is het helemaal verdacht. En ook dat wanneer iemand op ze afloopt ze ineens snel weg rijden. Al kan het ook toeval zijn en 2 dames zijn die de weg niet wisten en even aan het zoeken waren ofzo. Maar dat denk ik in dit geval niet.

Mijn paard staat niet bij mij in het dorp. Maar bij ons word elke verdachte onbekende auto (vooral met buitenlandse kentekenplaat) gemeld in de buurtapp. De wijkagent werd alleen helemaal gek van de dode katten/dieren die gemeld werden dus die heeft de groep verlaten. Al is het wel goed dat de hele buurt het in de gaten houd.[/quote]

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:33

Ik hoop het niet voor je! Kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt.

Misschien kunnen wat meer mensen even wat vaker gaan kijken? Kunnen ze s'nachts veilig staan?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:34

Wat mij te binnen schiet en misschien zit ik er helemaal naast, maar er schiet mij wel iets te binnen over busjes en een jonge vrouw. Aangezien je ook in Drenthe woont. Ik stuur je even een pb'tje!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 59 min geleden

Kun je eventueel een bordje ophangen bij de paarden van camerabewaking en buurtpreventie? En eventueel echt camera's zichtbaar plaatsen? Hopelijk schrikt dat voldoende af, als ze het wel op je paarden gemunt hebben.

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Dieuwke_ op 39 min geleden, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 50 min geleden

Elisa2 schreef:

Misschien kunnen wat meer mensen even wat vaker gaan kijken? Kunnen ze s'nachts veilig staan?

Ze staan 's-nachts op stal die niet echt in het zicht staat maar via het weiland kan eigenlijk iedereen er wel bij als je weet dat ze daar staan.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 44 min geleden

Oke, mijn buurvrouw zegt me net dat kenteken NOH-SS niet bestaat. Best logisch eigenlijk gezien de geschiedenis. Kans is dus groot dat het een vals kenteken is. Maakt mij alleen maar ongeruster.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 38 min geleden

Zebrastreep schreef:
Wat mij te binnen schiet en misschien zit ik er helemaal naast, maar er schiet mij wel iets te binnen over busjes en een jonge vrouw. Aangezien je ook in Drenthe woont. Ik stuur je even een pb'tje!

Ik weet wie je bedoelt. Deze dames leken niet op haar maar dat zegt natuurlijk niet dat ze niet samenwerken. Helemaal nu het kenteken waarschijnlijk vals blijkt te zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 35 min geleden

Dreamboy schreef:
Elisa2 schreef:

Ze staan 's-nachts op stal die niet echt in het zicht staat maar via het weiland kan eigenlijk iedereen er wel bij als je weet dat ze daar staan.

Is die stal eventueel nog af te sluiten met een slot?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31 min geleden

Elisa2, nee helaas niet. Ik denk dat ik zo even sloten ga halen om de boxdeuren op slot te zetten. Dat wordt alleen nog een hele uitdaging want hoe kun je een slot bevestigen zodat de schuifjes niet meer open gaan. Losse schuiven erop kan wel maar dan moet er geboort worden en daar ben ik niet handig in. Manlief is pas eind van de week weer thuis.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 6 min geleden

Weet je zeker dat het kenteken goed genoteerd/gelezen is? Want als dat vals is en je weet dat zeker, dan zou ik de politie contacten met dit verhaal.

Want leuk sloten en camera's, maar zolang het afgelegen ligt, hoort niemand gemorrel aan sloten en je kan niet 24/7 de camera in de gaten houden natuurlijk.

Als je het echt niet vertrouwd, nachtje kamperen in de stal?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 1 min geleden

Oh bah ik zou me ook zorgen maken. Kan iemand die nieuwe schuiven er niet voor je opzetten? De buren bijvoorbeeld? Of zelf doen? Al heb je maar 2 ogen erop waar je het slot doorheen kan doen.
En is een camera ook geen optie? Met bewegingsdetectie op de ingang. Of het gedeelte waar zij binnen kunnen komen.

Wat MarliesV zegt zou ik ook zeker doen. Melding maken van de politie met vals kenteken en wat je verder opgevallen is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 1 min geleden

Wat eng. Heb je de mogelijkheid om een tracker onopvallend in de staarten vast te maken voor het geval dat ze meegenomen worden?