Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dennis schreef:Je hebt het over een bustrens stang.
Het is een trens, of het is een stang, beide kan niet.
Een trens heeft geen scharen, een stang heeft scharen.
Ik denk dat je een ongebroken trens bedoel, dat zijn fijne rustige bitjes waar veel paarden het fijn op doen is mijn ervaring.
Marije_97 schreef:Deze bitten bestaan dus wel. Ik heb een bustrens die bij tegendruk stang word. Vriendelijk bitje die waar nodig iets strenger word. In "losse stand" is het een soort dubbel gebroken bitje.
Marije_97 schreef:Dennis schreef:Je hebt het over een bustrens stang.
Ik denk dat je een ongebroken trens bedoel, dat zijn fijne rustige bitjes waar veel paarden het fijn op doen is mijn ervaring.
Deze bitten bestaan dus wel. Ik heb een bustrens die bij tegendruk stang word. Vriendelijk bitje die waar nodig iets strenger word. In "losse stand" is het een soort dubbel gebroken bitje.
Marije_97 schreef:Dennis schreef:Je hebt het over een bustrens stang.
Deze bitten bestaan dus wel. Ik heb een bustrens die bij tegendruk stang word. Vriendelijk bitje die waar nodig iets strenger word. In "losse stand" is het een soort dubbel gebroken bitje.
Ibbel schreef:Marije_97 schreef:Deze bitten bestaan dus wel. Ik heb een bustrens die bij tegendruk stang word. Vriendelijk bitje die waar nodig iets strenger word. In "losse stand" is het een soort dubbel gebroken bitje.
Je begrijpt het begrip 'stang' niet. Een stang is niet hetzelfde als een ongebroken bit of een 'lock' bit - wat jij bedoelt. Een stang heeft altijd scharen en dus hefboomwerking.
Of het mondstuk ongebroken, gebroken of dubbelgebroken is, staat daar los van. In de Westernsport bestaan er ook stangen (met scharen en hefboomwerking dus) met een gebroken of dubbelgebroken mondstuk bv.
ik zocht een vriendelijk bit wat bij ontspanning zacht was. Maar bij tegen druk net wat sterker was. Ik heb namelijk al van alles geprobeerd in de vriendelijke bitjes.
Marije_97 schreef:Dit is mij verteld door de verkoper van het bitik zocht een vriendelijk bit wat bij ontspanning zacht was. Maar bij tegen druk net wat sterker was. Ik heb namelijk al van alles geprobeerd in de vriendelijke bitjes.
Marije_97 schreef:Dit is mij verteld door de verkoper van het bitik zocht een vriendelijk bit wat bij ontspanning zacht was. Maar bij tegen druk net wat sterker was. Ik heb namelijk al van alles geprobeerd in de vriendelijke bitjes.
Elisa2 schreef:Spaanse paarden kunnen drukker zijn in de aanleuning maar het hoeft niet. Ik blijf fan van gewoon simpele dubbel gebroken watertrens en beter rijden.![]()
Dat hij in Spanje met stang en trens gereden werd betekend waarschijnlijk dat hij ook hoger opgeleid is door een betere ruiter.
Wil je echt kijken wat anatomisch het beste bij zijn mond past dan zou ik een bitfitter laten komen.

)