Geen tips voor specifiek ijsland maar vele tochten gedaan over de hele wereld.
De tip van het verschillende en comfortabele ondergoed is echt een hele goede. Liefst iets met zo min mogelijk naden.
ik gebruik zelf tegenwoordig rijleggins met antislip maar dat is ieder voor zich. ik rijd daar ook gewoon in nederland mee en ik zoek vooral iets wat niet te warm is omdat ik meestal naar warme landen ga.
Schoenen, ik heb hiervoor gewoon lage wandelschoenen (net wat je fijn vind laag of hoog). Het profiel is een nadeel en let op dat ze niet te breed zijn. Je kan ook jodphers halen bij de decathlon ofzo maar je moet er vaak ook goed op kunnen lopen want niet alles kan te paard.
Daarop heb ik mijn korte chaps van de decathlon, die zijn inmiddels echt al 10 jaar oud ofzo en zijn op alle reizen meegeweest. Kosten toen €10 ofzo en die kun je altijd erna ook gewoon nog gebruiken.
Verder denk aan laagjes kleding.
Je cap kan bij je handbagage (mag zelfs op je hoofd als hoofddeksel, jaja ik heb dit uitgeprobeerd

).
En een water en wind dichte jas is ook echt een hele fijne must have.
Net als een zonnebril die goed blijft zitten.
Vaseline en zonnebrand niet vergeten en dan ben je volgens mij, good to go.
Ik heb mijn paklijst in excel staan dus mocht je behoefte hebben stuur maar pb en dan stuur ik hem door.
Spierpijn vind ik eigenlijk meestal wel meevallen. Ik reed voor Mongolie, waarbij we 5 tot 8 uur in het zadel zaten, slechts 2 x per week 45 min. Als je voor vertrek een paar keer gaat rijden en eventueel 1 of 2 x een wat langere bosrit kan maken, komt het echt wel goed als je het gewend bent om veel te rijden.
Geniet ervan! Ijsland staat echt nog op mijn lijstje!