Koniks

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nelflobo

Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-26 13:07

Ik ken niemand die Koniks heeft, maar het lijkt me geweldig om komende zomer eens een rit met een Konik te maken. Dat is zo'n oude droom die maar geen werkelijkheid wordt.
Kent iemand hier mensen die Koniks hebben en/of ritten met Koniks organiseren?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 15:35

SeaSide

Re: Koniks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 17:18

Wij hebben een konik in de lessen lopen, ik werk normaal alleen met vaste lessers maar als je specifiek kennis met het ras wilt komen maken is dat mogelijk.

Ze is alleen niet groot, hier word max 65 kg & 1,65 m gehanteerd. Ook kijken we eerst even of er op de grond een klik is, ivm het geen type is voor onzekere ruiters.

Mocht je intresse hebben is onze stal in de kop van Noord Holland en mag je een pb sturen.

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-26 22:00

Fly_high schreef:
https://www.stadninaizery.com/konie/

[ Afbeelding ]

:j aanrader!

Als je Nederland bedoelt wordt het lastig, konik wordt hier niet echt als rijpony ingezet.

Beetje late reactie, sorry!
Maar ik bedoelde inderdaad Nederland - hoewel het me helemaal te gek lijkt om ooit eens naar Polen te gaan en daar Koniks te rijden...

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-26 22:03

SeaSide schreef:
Wij hebben een konik in de lessen lopen, ik werk normaal alleen met vaste lessers maar als je specifiek kennis met het ras wilt komen maken is dat mogelijk.

Ze is alleen niet groot, hier word max 65 kg & 1,65 m gehanteerd. Ook kijken we eerst even of er op de grond een klik is, ivm het geen type is voor onzekere ruiters.

Mocht je intresse hebben is onze stal in de kop van Noord Holland en mag je een pb sturen.

Dank je wel voor het aanbod!
Ik val binnen de lengte- en gewichtsnorm

Zal je een PB sturen!