Laarzen Petrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninaphan

Laarzen Petrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:51

Hola guapos,
Ik heb net Petrie laarzen model Riva gekocht en ik wilde jullie mening en kennis even horen. Ik wilde graag een laars die wat meer steun gaf dan mijn hkm Titanium laarzen en kwam uit bij Petrie model Riva of Padova. Vermits ik in Spanje woon rij ik meestal PRE en 1 x per week KNWP. Mij leek padova een wat grote overstap van mijn ‘handschoen’ slappe laars dus ik kocht Riva . Beiden hebben full contact aan de binnenzijde maar de Padova is een tikje harder buitenaan. So far so good MAAR nu heb ik wel eindeloos staan treuzelen om de schoenmaat te kiezen want ik heb dus een 38,5 schoenmaat . 38 knelde aan mn tenen en de rits ging erg moeilijk dicht , de schacht was dan ook 1 cm nauwer wat me wat claustrofobisch maakte. Dus ik kocht 39 wat ruimer zit rond mijn tenen. Met de warme zomer op komst dacht ik dat een beetje ruimer rond de voet beter was? Wat denken jullie? En nog een vraagje: hoe lang is de levensduur ongeveer van Petrie’s , ik rij 3/4 x per week… dank je en fijne dag!!!

LaDonna75

Re: Laarzen Petrie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:05

Ik denk dat je de maat slim gekozen hebt. Ik zweer bij Petries, andere laarzen zijn me te slap. Dus je gaat er vast veel plezier van hebben. Hoe lang ze meegaan? Als je ze netjes onderhoudt, lang. Hooguit moeten er een keer nieuwe ritsen in, da is bij alle laarzen het zwakke punt.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:09

Heb zelf ook de Riva, hele fijne laarzen! Denk ook dat je de goede maat hebt genomen :j. Die laarzen lopen niet echt uit en zaken ook niet echt in.

Leren schoenen moeten meteen goedzitten, het idee dat ze te strak moeten zitten klopt niet. Leer wordt soepeler en vormt naar je voet, dus se pasvorm wordt beter en misschien een drukplek gaat weg, maar hoewel het kán rekken hoort niet echt opgerekt te moeten worden. Als ze knellen ga je daar last van krijgen, en je benen zijn niet altijd even breed (al is het maar door vocht) dus als hij het ene moment al lastig is kan hij een ander moment niet meer dicht gaan.

Qua levensduur, mijn laarzen nog vrijwel net zo netjes als toen ze nieuw waren, met een jaar 3~4x per week rijden en daarna een jaar 2x (met soms een extra ritje). Als je er netjes mee omgaat en ze goed onderhoud ga je daar echt wel jaren plezier aan hebben. Maar ik heb ze ook weleens gezien dat ze er na 2 jaar afgelopen uitzagen van iemand die toegaf nooit onderhoud te doen, nog niet eens schoonmaken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:25

Mijn eerste Petries heb ik iets van 24 jaar mee gedaan. Was de Petrie Perfect, het goedkoopste model.

Laarzen horen niet te knellen. Ik heb bij Petrie 8.5 nodig, dus 42.5. En misschien tegenwoordig zelfs wel 43. voetmaat iets aan de grote kant heb je geen last van. En inderdaad in de zomer wil je ook dat ze nog goed zitten, of in de winter met dikke sokken.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:39

Ik verplaats dit topic naar Vraag maar raak.

Jacksie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

Ik zou ook voor wat ruimer bij de voet gaan. Je gaat anders echt last ervan krijgen. Wil niks anders meer dan petries. Mijn laatste paar zijn ongeveer 8 jaar mee gegaan (de Melbourne) en daar reed ik gemiddeld ongeveer 5 paarden per dag mee. Rits moest wel af en toe vervangen worden. Uiteindelijk ben ik er aan de binnenkant doorgesleten :')

Ninaphan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:37

Dank je voor jullie feedback! Nu ben ik helemaal gerust dat ik juist heb gekozen want ik zie het echt wel als een investering ;) dank je !!!