Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BrankaZ schreef:Die ziet er inderdaad fijn uit, maar is maar een paar cm hoger dan het krukje dat ik nu gebruik. Ik ben op zoek naar iets dat hoger is zodat ik mijn knie en paard bij het opstappen niet teveel hoef te belasten.

BrankaZ schreef:Jokonootje schreef:Ik heb zelf een trappetje gemaakt waarbij ik mijn been zo over het zadel kan slaan bij zowel mijn pony als bij mijn kwpn'er van 1,73m
Dat klinkt handig. Heb je misschien een foto als voorbeeld en inspiratie?
Miran schreef:Nou moet ik zeggen dat ik met die ikea krukjes ook op kan stappen zonder mijn beugel te gebruiken. Ik heb ze wel altijd spannend gevonden dat als een paard verstapt er een hoef in kan blijven zitten. En die opstaphulp staat ook een stuk steviger op het zand.

SansaS schreef:Miran schreef:Nou moet ik zeggen dat ik met die ikea krukjes ook op kan stappen zonder mijn beugel te gebruiken. Ik heb ze wel altijd spannend gevonden dat als een paard verstapt er een hoef in kan blijven zitten. En die opstaphulp staat ook een stuk steviger op het zand.
Dat kan ik echt niet met mijn paard van 1,65 en zelfs 1,68 met korte benen
Ik moet echt in de beugel opstappen anders is het veel te hoog.