Amerikaans evenement (horsemanship) via YouTube: Road to the horse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Amerikaans evenement (horsemanship) via YouTube: Road to the horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:33

Iemand al bekend met dit evenement?
Ben nu net ingetuned op YouTube. Trainers komen aan het woord terwijl ze bezig zijn.

Heb er nog geen mening over, ik ga er eens naar kijken.

Link YouTube:

https://www.youtube.com/live/Vq8w4Fb_2S4?feature=shared

Website:
https://roadtothehorse.com/

Ps* ondertussen ben ik wat meer info opzoeken, ik zie hele groene paarden waarvan ik me dus afvraag of het dan de bedoeling is dat ze straks gereden worden. Zo ja vraag ik me echt wel af of het oké is, mogelijk sprake van flooding etc en dat is jammer. Het kan anders.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:52

Het nl ideaal van een paard gedurende maanden/jaren heel rustig opleren en pas erop als ze 5/6 zijn bestaat daar niet zo. Zeker in cowboy regio's gaan ze aan de slag als ze 18-25 maand zijn (want januari van jaar 2, dan zijn ze vaak nog maar 18 maand) en dan vrij oldschool is een zadel erop en uitbokken. Dan is dit evenement met de focus op horsemanship een enorme stap. Maar wel nog steeds jonge paarden (ook vanaf 2e levensjaar) en heel erg snel, dus flooding speelt zeker een rol, recht vanuit het wild.

Ook, zo laten ze zien dat de 'waardeloze' wilde paarden wel degelijk nuttig kunnen worden en niet alleen goed zijn voor salami

cissy

Re: Amerikaans evenement (horsemanship) via YouTube: Road to the horse

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:19

Dit evenement bestaat al jaren, diverse bekende trainers die daaraan meedoen zoals Parelli, Clinton Andersson en vele anderen.
Bedoeling is om in zo'n korte tijd een groen paard zover klaar te krijgen dat ze een 'cowboy' parcourtje kunnen lopen met diverse hindernissen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:26

The perfect guide to learned helplessness… ik ben geen fan

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

Heb het even globaal bekeken en ik snap ook niet waarom ze hier weer een wedstrijd element van moeten maken. Het zijn prima trainers allemaal maar het is veel te veel in een keer voor die paarden. Ook als je iets op een fijne en goede manier aanleert dan heeft een dier tijd nodig om zaken te verwerken. Het is inderdaad absoluut beter dan de ouderwetse manier maar naar mijn optiek kan het dus nog veel beter voor die paarden. Geef ze vooral tijd!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16 min geleden

Ik zou graag eens horen hoe die paarden er na een jaar bijlopen onder een nieuwe eigenaar?? Want ik ken verhalen van paarden die tijdens/na de training 'braaf' hun rondjes lopen, maar na een maand/paar maanden totaal omgeturnd zijn naar dwars tot ronduit gevaarlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14 min geleden

Lijkt me ook wel logisch, die trainers zijn goed en hebben veel horsemanship maar die paarden zijn niet door getraind. Dus als iemand dat dan gaat doen die dat eigenlijk niet zo goed kan..