Zoektocht naar paard; moeilijk!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rosalie_a

Zoektocht naar paard; moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:25

Hoi allemaal,

Ik kon hier niet zo snel een forum over vinden, dus maak ik er zelf maar eentje. Ik ben al een aantal maanden opzoek naar een recreatiepaard (om te kopen). Ik zoek een rustig en ongecompliceerd paard of grote pony (tussen de 9 en 15 jaar oud) waar ik plezier mee kan hebben. Voor de rest heb ik niet zo veel eisen, zolang het karakter maar klopt. Echter vind ik het aanbod niet geweldig, als in; ik kom weinig tegen.

Ik merk dat ik hierdoor een beetje ontmoedigd raak. Ik wil het zo graag en ben elke dag druk met alle websites en facebook pagina's in de gaten houden. Het is ook een kwestie van geduld, daar ben ik niet heel goed in. Al met al vind ik het zoeken naar een paard dus best een frustrerende ervaring.

Ik plaats dit bericht eigenlijk met de vragen; zijn er meer mensen die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten? En voor de mensen die wel hun juiste match hebben gevonden, hoe lang hebben jullie moeten zoeken? Alvast bedankt!

Zertab

Re: Zoektocht naar paard; moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:26

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:01

Iedereen wil een braaf, gezond en liefst mooi paard. Eigenlijk koop je maar heel zelden een paard dat "af' is. Je droompaard maak je zelf, en ja daar moet je heel wat in investeren.

Na een aantal paarden gehad en te hebben, vind ik het karakter toch het meest belangrijke. (En laat mijn dochter nu een paard gekozen hebben met best een bijzonder karakter. :-)
Wat de ene met het paard kan, kan de andere niet.

De weg samen zoeken en naar elkaar toegroeien is zeker zo interessant, als is het niet altijd even makkelijk.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:12

Je zit in 1 van de meest gewilde categorieen. Punt dat je niet noemt is budget, deze categorie is hartstikke prijzig namelijk. Je zit zo op 10-15k.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:21

Ik zocht nagenoeg hetzelfde als jou. Ik wilde vooral een paard waarmee ik meteen lekker mee het bos in kom gaan, want dat lukte echt niet met mn vorige paard.

Ik kwam thuis met een zadelmakke 3 jarige haflinger. Bijna gelukt.
Overigens nu wel exact wat ik zocht, soms loopt het net even anders en pas je je eisen aan, maar het doel is hetzelfde gebleven. Lekker het bos in!

Mijn zoektocht duurde 8 maanden en 2 afgekeurde paarden verder tot ik mijn maatje vond. Dus toch maar geduld

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:39

Esther_r20 schreef:
Ik zocht nagenoeg hetzelfde als jou. Ik wilde vooral een paard waarmee ik meteen lekker mee het bos in kom gaan, want dat lukte echt niet met mn vorige paard.

Ik kwam thuis met een zadelmakke 3 jarige haflinger. Bijna gelukt.
Overigens nu wel exact wat ik zocht, soms loopt het net even anders en pas je je eisen aan, maar het doel is hetzelfde gebleven. Lekker het bos in!

Mijn zoektocht duurde 8 maanden en 2 afgekeurde paarden verder tot ik mijn maatje vond. Dus toch maar geduld

Dan deed je het al beter dan ik. Hier nam ik een 3 jarige zo uit natuur gebied met enkel basis er in dus aan halster mee lopen en vast staan. Hoeven doen was nog uitdaging. Gelukkig reed ik al 1 heel jaar paard ofzo haha. Maar hij is reuze makkelijk en we kunnen alles met hem. Al rijdt ik hem eigenlijk nooit zelf. Ik men wel heel veel enkel en tweespan.
Soms is die klik er gewoon en weet je dat het goed komt. Hier niet gekeurd verder

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:40

Het lijkt alsof je weinig eisen hebt, maar dat is niet zo. :o

Ik neem aan dat je ook een gezond en op z'n minst klinisch goedgekeurd paard wilt.
Dat, en in combinatie van goed bereden en verkeersmak, betrouwbaar en rustig, van een bepaalde leeftijd.
Maakt dat verkopers die zo een paard hebben, er veel geld voor kunnen vragen.

Er zijn heel veel mensen die zo'n paard zouden willen hebben.
Dus vandaar, je eisen lijken simpel, maar zijn het niet. :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:52

Gezond en goed karakter is heel gewild, dus snel weg of duur.
Prijzen zijn wel iets gezakt tov een aantal jaar terug, maar voor deze combi betaal je veel, of je moet geluk of een lange adem hebben.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:59

Ik heb na een half jaar zoeken precies de niet al te grote, wel heel brede, lieve, bedenkzame ruin gevonden van ook nog het type, leeftijd en kleur die ik hoopte. Wel een projectpaard met rugzakje, maar eigenlijk het makkelijkste paard (voor mij) ooit. Ik ben voor ik hem vond bij veel paarden wezen kijken en was ook behoorlijk gefrustreerd aan het raken. Toen ik mijn huidige paard op Marktplaats zag heb ik de toenmalige eigenaar een uitgebreid bericht gestuurd waarom ik dacht de juiste mens voor hem te zijn. Nadat er zacht gezegd geen klik was met de eerste kijkers kozen ze mij om langs te komen, en was het snel bekeken :)

Tip: zoek iemand die vanaf filmpjes kan zien of een paard goed loopt, en vraag filmpjes voor je stad en land afrijdt om te gaan kijken. Heeft mij heel wat kilometers bespaard!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:35

De tip van de filmpjes is echt een hele goede. Dat heeft mij ook vele km's bespaard want heel veel paarden lopen niet helemaal zuiver...