hoe buitenrijden/wandelen opbouwen niet vanaf je eigen stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linda_C

hoe buitenrijden/wandelen opbouwen niet vanaf je eigen stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:53

Hoi,

Ik loop een beetje tegen het volgende aan. Ik wil heel graag met mijn paard naar buiten, maar vanaf onze stal is dat niet mogelijk. Ik heb daarom een trailer gekocht en ze gaat (als het goed is :+ ) inmiddels op de trailer.

Alleen weet ik niet zo goed waar ik nu kan beginnen met dit op te bouwen. Ik wil niet meteen heel ver rijden en wat mij betreft is gewoon er naast wandelen al meer dan voldoende. Het hoeft ook niet perse met een ander paard. We zijn sowieso nog in revalidatie opbouw, maar ik denk dat dit mentaal een goede zet kan zijn.
Mijn paard is (redelijk) verkeersmak. We zijn op vorige stallen wel gewoon naar buiten geweest zowel alleen als met anderen, we zijn paar keer in het bos geweest (met andere / vreemde paarden).

Hoe hebben jullie dat gedaan? Hoe kom je erachter wat een "simpel" rondje is zeg maar, waar je ook goed kan parkeren en laden? etc.

Onze stal is in IJsselstein (bij Utrecht). Dus tips voor locatie e.d. zijn ook zeker welkom :)

saarie

Re: hoe buitenrijden/wandelen opbouwen niet vanaf je eigen stal

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:04

Kijk even op de site ruiterenenmennen! Daar kan je per provincie op plaatsen klikken en dan krijg je de ruiterpaden te zien. Met een kaart zodat je kan zien wat voor gebied het is (bos/hei/akker), handige tips om te parkeren met je trailer en bijvoorbeeld waarschuwingen voor zwaar zand. Je kan routes bij elkaar klikken en uploaden in je eigen gps app op je telefoon. Werkt fantastisch!

DubbelFun

Re: hoe buitenrijden/wandelen opbouwen niet vanaf je eigen stal

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

Als Ede een optie is kun je bij het militaire oefenterrein (Driesprong) makkelijk parkeren met een trailer en heb je de keuze uit vele zandpaden voor lange ritten of korte wandelingen.
Soms hebben de militairen een oefening, maar dat is op bepaalde plekken én je kan een wolf (of meer) tegen komen.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

Ik gebruik de Equilab app. Sowieso om mijn eigen trainingen en routes bij te houden maar het kwam ook echt super van pas toen we verder weg in onbekend gebied wilden rijden.

Als je op 'volgen' klikt alsof je je eigen training bij wil houden dan staat er bovenaan een knopje 'paden bekijken'. Dan zie je allemaal routes die andere gebruikers (openbaar) opgeslagen hebben met tijd en lengte van de rit en vaak ook informatie erbij over de begaanbaarheid van de paden en parkeermogelijkheden.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

Ik ben de eerste paar keer ergens heen geweest waar ik het al kende en wat in de buurt was, bijvoorbeeld als ik er al een keer gewandeld had. Dan wist ik ook meteen of de parkeerplaats ruim genoeg was voor een trailer en hoe druk het is (dat verschilt natuurlijk wel per dag en tijdstip). Het liefst als ik met de trailer ga, ga ik doordeweeks overdag, maar helaas kan dat niet altijd.

Nu zoek ik gewoon het natuurgebied uit waar ik heen wil en dan kijk ik op ruiterenenmennen of bokt of er parkeerplaatsen bij staan. Tot nu toe altijd een plekje gehad. :)

Ik parkeer meestal wel wat meer achterin het parkeerterrein om de kans te verkleinen dat ik met mijn combinatie in de weg staat of dat er iemand precies achter mijn klep parkeert.

Als je alleen gaat, zou ik wel de eerste keer naar iets echt dichtbij rijden, daar even wandelen en weer inladen. En met dichtbij bedoel ik dan dus ook dichtbij genoeg dat je eventueel naar huis kan wandelen mocht het echt niet lukken met laden. Zodra je dan vertrouwen hebt dat het lukt kan je lekker verder op pad gaan.