Supplement voor ouder paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

Supplement voor ouder paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:27

Mijn liefste fjord mag hopelijk in april de 31 aantikken. Ze is gezond, ze is blij en ze ziet er fantastisch uit. We merken alleen dat het opstaan wat meer moeite gaat kosten en dat ze even op gang moet komen wanneer we een stukje wandelen, stijfheid dus. Ze heeft toen ze 23 was verschillende peesblessures opgelopen. Na flink revalideren is ze uiteindelijk op volledig pensioen gekomen en is ze al een tijdje het mooiste sierraad van de wei, er zitten dus weinig spieren meer aan.

Nu zou ik haar graag wat geven dat haar kan helpen met haar stijfheid voor haar gewrichten, pezen, spieren. Ik heb haar indertijd met haar blessures een flinke tijd NAF superflex gegeven. Nu is ze ondertussen natuurlijk ook hoogbejaard en is iets anders misschien ondertussen passender. Ik heb veel gelezen, maar er is zoveel aanbod dat ik toch benieuwd ben, waar denken jullie aan bij een ouder paard die niet meer in het werk staat?

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:19

Mijn dame op leeftijd krijgt sinds 1,5 jaar ook supplementen bijgevoerd, en dat doet haar duidelijk goed. Met wat geluk mag ze eind april de 27 jaar aantikken.

Nu is haar situatie iets anders omdat ze Cushing/ PPID heeft. En daarvoor al 12 jaar medicatie krijgt.

Haar "Nutri drink" of zoals we haar supplementen prakje noemen bestaat uit:
-0,5kg sport muesli van voermeesters
- 24 gram magnesium citraat poeder oplosbaar in water. (Per zakje 400mg citraat)
- 30 gr electrolyten van vitalstyle of van een andere leverancier.
- een handje electrolyten slobber van voermeesters.
Aanmaken met water& na wat wachten voeder tijd.

Afhankelijk van haar vorm kan het iets meer of minder zijn van de verschillende ingrediënten.

Sinds een jaar krijgt ze dit consequent elke week. En we merken veel positief verschil.

Soepeler bewegen, makkelijker voetje geven, beter overeind komen. Betere vacht, minder stal benen. En signalen komen beter door. Wat zeker gezien haar Ppid erg fijn is.

Zolang ze het goed blijft opnemen gaan we door. Het blijft een ouder paard.
Dit uiteraard naast het goed standaard voer& stal management. Het gaat om het totaal pakket.

Paardlief is erg content met haar aanvullende "Nutri drink/ proteïne gebakje".