Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Licor schreef:Er ligt nu een mat in. Volgens de trailerboer is die goed los te maken en opnieuw te gebruiken. Dus dat was ik sws van plan.
Maar jullie zijn dus pro houten vloer..
Nado schreef:cissy schreef:En er dan niet alsnog een gietvloer op maken maar een mat nemen en die óf goed kitten met amoniak bestendige kit óf los laten liggen en weghalen en laten luchten na gebruik.
Waarom geen gietvloer op een alu-bodem?
ikke schreef:Licor schreef:Er ligt nu een mat in. Volgens de trailerboer is die goed los te maken en opnieuw te gebruiken. Dus dat was ik sws van plan.
Maar jullie zijn dus pro houten vloer..
Nee, maar als jouw keuze hout of alu is èn zelf doen, is hout de betere keuze.
Bij-de-weg, Géén betonplex nemen! Dat gaat minder lang mee....
Maar als je serieus gereedschap, ruimte, machines èn kennis hebt, kunststof.
https://www.tomsold.nl/product/celpanel ... at-panelen
Hier zou ik wel een alu plaat overheen zetten voor de mechanische sterkte.
30mm kunststof is sterker dan vergelijkbaar multiplex dus voldoet ruim aan de eisen maar het is minder goed bestand tegen slopende paarden, daarom alu plaat ( 3- 5mm).
Daar overheen kun je een rubber mat leggen, dan ben je helemaal goed bezig. Met mat kun je iets dunner alu nemen dan zonder mat.
Maar dat moet je dus allemaal wel kunnen bewerken...
Licor schreef:ikke schreef:Nee, maar als jouw keuze hout of alu is èn zelf doen, is hout de betere keuze.
Bij-de-weg, Géén betonplex nemen! Dat gaat minder lang mee....
Maar als je serieus gereedschap, ruimte, machines èn kennis hebt, kunststof.
https://www.tomsold.nl/product/celpanel ... at-panelen
Hier zou ik wel een alu plaat overheen zetten voor de mechanische sterkte.
30mm kunststof is sterker dan vergelijkbaar multiplex dus voldoet ruim aan de eisen maar het is minder goed bestand tegen slopende paarden, daarom alu plaat ( 3- 5mm).
Daar overheen kun je een rubber mat leggen, dan ben je helemaal goed bezig. Met mat kun je iets dunner alu nemen dan zonder mat.
Maar dat moet je dus allemaal wel kunnen bewerken...
Nee alu zou ik sws laten doen.
Bij hout zei mijn vriend, dat kan ook zelf dus dat scheelt dan in de kosten.
Maar eerlijk gezegd klinkt t als veel werk, wat nauwkeurig gedaan moet worden. En uiteindelijk is het maar de vraag of ik echt zoveel goedkoper uit ben.
Dan klinkt 1x wat meer investeren maar gewoon een goede bodem erin die de rest van het trailer leven mee kan, ook niet heel verkeerd.
cissy schreef:Nado schreef:
Waarom geen gietvloer op een alu-bodem?
Op houten bodem niet doen. Alu heb ik geen ervaring mee.
Gietvloer gaat na een poosje uitdrogen en dan krijg je haarscheurtjes en luchtpockets waar de urine in gaat zitten. Je kunt je voorstellen dat je bodem dan langzaam onder je gietvloer weg rot.
Notch schreef:Ik zou altijd voor aluminium gaan.
Nog nooit verhalen gehoord over paarden die door een aluminium bodem zakken. Hout daarentegen...
ikke schreef:Licor schreef:
Nee alu zou ik sws laten doen.
Bij hout zei mijn vriend, dat kan ook zelf dus dat scheelt dan in de kosten.
Maar eerlijk gezegd klinkt t als veel werk, wat nauwkeurig gedaan moet worden. En uiteindelijk is het maar de vraag of ik echt zoveel goedkoper uit ben.
Dan klinkt 1x wat meer investeren maar gewoon een goede bodem erin die de rest van het trailer leven mee kan, ook niet heel verkeerd.
Het gaat hier niet om de prijs maar om de kwaliteit.
Als je een houten bodem legt zoals ik omschrijf, gaat ie 25+ jaar mee. De vloer van de trailerboer haalt met moeite de helft. Daar zit het verschil.