Wat zouden jullie doen? ‘Nieuwe’ cap blijkt al 2 jaar oud

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Wat zouden jullie doen? ‘Nieuwe’ cap blijkt al 2 jaar oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:34

Ik ben benieuwd naar jullie meningen! Wat is het geval; ik heb met black friday, dus november 2025 met korting een nieuwe samshield helm besteld. De levertijd was langgggg want de top van de helm voldeed niet aan hun eisen, maar vandaag werd de nieuwe helm dan eindelijk bezorgd. Tot mijn verbazing zag ik op de sticker in de helm een productie datum van eind 2023 staan. De helm is dus nu al ruim 2 jaar oud. -O-
Zelf adviseren ze bij samshield om na 5 jaar een nieuwe helm te kopen omdat de materialen achteruit gaan maar leveren ze dus ‘nieuw’ een helm van dik 2 jaar oud. Ik ben eerlijk gezegd best een beetje pissig ondertussen door dit hele gedoe en weet niet of ik wel een helm wil van 2 jaar oud. De winkel doet nog navraag over de garantie (die is doorgaans 5 jaar, maar zou me niet verbazen als ze nu zeggen 5 jaar na aanschaf, niet na productie). Wat vinden jullie?

hal_lo

Re: Wat zouden jullie doen? ‘Nieuwe’ cap blijkt al 2 jaar oud

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:43

Is dat niet de datum van de nieuwe veiligheidsnorm? De laatste is van 2023 namelijk

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

Het wordt aangereden om een cap gemiddeld met 5 jaar te vervangen zodra deze (intensief) in gebruik is.

De garantie gaat naar mijn weten in op de datum dat jij de cap gekocht heb en hiervan een aankoopbewijs kan tonen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

Volgens mij gaat het om 5 jaar dragen/gebruiken en ik meende ergens gelezen te hebben en dat 7 jaar de standaard is als je ze niet gebruikt. Dan zou je goed zitten. Ik ga even kijken naar een bron.

Edit: bij uvex en Kramer spreken ze over 8 jaar productiedatum en 5 jaar gebruik. (Uiteraard niet als je voor die tijd er mee valt of de cap een harde val maakt)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:20

Wat raar als dat de productie datum zou zijn en je toch zo lang moest wachten? Want dan zou ik echt vraagtekens hebben, waarom zou je zo lang hebben moeten wachten dan?
Is het inderdaad niet datum van veiligheidsnorm?

Pallatin

Re: Wat zouden jullie doen? ‘Nieuwe’ cap blijkt al 2 jaar oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:14

Nee het is echt de productie datum, dat is ook al bevestigd door de winkel. De helm lag idd dus al een tijdje daar bij Samshield maar de top (shimmer) moest nog gemonteerd worden. Daar hadden ze kwaliteitsproblemen mee en het wachten was dus op dat onderdeel.

Bedankt Siskeh voor het opzoeken.