Gezocht! Info over mijn pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NonaKlune

Gezocht! Info over mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 18:36

Hallo allemaal ! Ik heb sinds iets meer dan een jaar een hele lieve haflinger pony genaamd Siem. Siem is geboren op 1 augustus 2015. Ik ben op zoek naar mensen die Siem gekend hebben en informatie hebben voor mij , dankjewel alvast!

NonaKlune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 18:40

Afbeelding

senna21

Re: Gezocht! Info over mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 19:01

Waar of in welke regio heb je hem gekocht?

NonaKlune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 19:01

senna21 schreef:
Waar of in welke regio heb je hem gekocht?

Ik heb hem in Meerkerk gekocht

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 10:13

Het is misschien handig als je wat meer informatie over Siem deelt. Foto van de zijkant bijvoorbeeld. Weet je zijn ouders? Van wie heb je hem gekocht & wat deed diegene met hem qua discipline etc?

NonaKlune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 10:15

Afbeelding
Lara schreef:
Het is misschien handig als je wat meer informatie over Siem deelt. Foto van de zijkant bijvoorbeeld. Weet je zijn ouders? Van wie heb je hem gekocht & wat deed diegene met hem qua discipline etc?

Eigenlijk is alles onbekend qua ouders etc. Hij was volgens de gene van wie ik hem heb gekocht onbeleerd maar daar heb ik mijn twijfels bij. Hij heeft in zijn jongere jaren op een kinderboerderij in Apeldoorn gestaan
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NonaKlune op 17-02-26 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 10:16

Meerkerk zit een handelaar toch? Komt hij daar vandaan?

NonaKlune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 10:19

Muze schreef:
Meerkerk zit een handelaar toch? Komt hij daar vandaan?

Het is een vrouw waar hij vandaan komt , Volgensmij is zij geen handelaar ze had zelf twee paarden aan huis , voor privacy noem ik haar naam niet.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 10:24

NonaKlune schreef:
Lara schreef:

Eigenlijk is alles onbekend qua ouders etc. Hij was volgens de gene van wie ik hem heb gekocht onbeleerd maar daar heb ik mijn twijfels bij. Hij heeft in zijn jongere jaren op een kinderboerderij in Apeldoorn gestaan

Dat is wel een mooie aanhaker, ik zou zelf een foto sturen en een leuk tekstje naar kinderboerderijen in Apeldoorn om er achter te komen of je de kinderboerderij kan achterhalen & of zij meer informatie voor je hebben!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 10:42

Als hij op een kinderboerderij in Apeldoorn heeft gestaan, kom je misschien verder via deze site: https://kinderboerderijenapeldoorn.nl/de-maten. Zij hebben ook haflingers (gehad) en ook wel veulens. Anders weten ze misschien wel welke andere kinderboerderij Siem heeft gestaan, er zijn drie kinderboerderijen in Apeldoorn. Op de site zie je ook de tweede kinderboerderij en dan heb je nog kinderboerderij Malkenschoten.

NonaKlune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 10:43

Hhilde schreef:
Als hij op een kinderboerderij in Apeldoorn heeft gestaan, kom je misschien verder via deze site: https://kinderboerderijenapeldoorn.nl/de-maten. Zij hebben ook haflingers (gehad) en ook wel veulens. Anders weten ze misschien wel welke andere kinderboerderij Siem heeft gestaan, er zijn drie kinderboerderijen in Apeldoorn. Op de site zie je ook de tweede kinderboerderij en dan heb je nog kinderboerderij Malkenschoten.

Hij heeft bij de maten gestaan ik heb met hun al contact gehad

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 12:56

Meerkerk zit ook een vrouw met kinderen die doet alsnog ze particulier is maar wel degelijk handelaar is. Je mag foto eerste blz paspoort altijd doorsturen in prive bericht ik leef zelf in het handelswereldje dus kan kijken via paspoort of ik je wat kan helpen

MisterPanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:30

Waar heb jij het paard vandaan? Een handelaar?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:33

Dat heeft ze al verteld, topic is nou niet zo heel groot om door te lezen voordat je wat post.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:48

Ik ben wel benieuwd naar meer informatie. Een haflinger van 11 die niet is beleerd, dat lijkt me sterk. Dat klinkt eerder als 'hij is wel zadelmak maar niet braaf'.
Ik ben wel benieuwd welke prijs je voor hem hebt betaald en bij wie je hem hebt gekocht. Soms zijn dingen te mooi om waar te zijn, dat gevoel krijg ik hierbij ook. Mag ook per pb dan kijk ik even met je mee :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:07

Er is een haflinger Facebook pagina stel daar je vraag ook eens.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:15

Earth schreef:
Ik ben wel benieuwd naar meer informatie. Een haflinger van 11 die niet is beleerd, dat lijkt me sterk. Dat klinkt eerder als 'hij is wel zadelmak maar niet braaf'.
Ik ben wel benieuwd welke prijs je voor hem hebt betaald en bij wie je hem hebt gekocht. Soms zijn dingen te mooi om waar te zijn, dat gevoel krijg ik hierbij ook. Mag ook per pb dan kijk ik even met je mee :)

Ze heeft hem al meer dan een jaar en ze zegt dat hij heel lief is. Dus kennelijk geen klachten over braafheid. Dan is het zowiezo een goede koop- hij ziet er ook erg leuk uit vind ik.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:20

Oh dat had ik even gemist haha.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:24

Earth schreef:

Jaren geleden een merrie gekocht. Niks mee gedaan 11 jaar... Opstappen en reed er zo mee weg loopt al jaren gezond te wezen in manege lessen

NonaKlune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 19:50

StalNollie schreef:
Earth schreef:

Jaren geleden een merrie gekocht. Niks mee gedaan 11 jaar... Opstappen en reed er zo mee weg loopt al jaren gezond te wezen in manege lessen

Hij is onder het zadel dus niet heel braaf , maar qua karakter een heel lieve pony , er valt niet mee te galopperen in de baan maar buiten super braaf , hij word binnenkort door de dierenarts onderzocht. Osteopaat kon niks vinden en zadelpasser ook niet . Hij was inderdaad niet heel erg duur , maar ik heb geen ambitie voor de sport

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 10:45

Haflingers van het klassieke type zijn vaak geen goede galoppeurs. Daar zijn ze niet op gebouwd en oorspronkelijk niet voor gefokt. Daarom worden ze tegenwoordig vaak luxer meer rijtypisch gefokt waarbij wel het coole karakter min of meer verloren kan gaan.On topic: ik weet niet waar Siem vandaan komt. Geniet maar van en met hem .