Fjorden aanbod zo karig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Fjorden aanbod zo karig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:59

Helaas is mijn haflinger 2 weken geleden ingeslapen. Hij kwakkelde al 2 jaar steeds met zijn gezondheid en ik heb dus ook ruim de tijd gehad wat ik zou willen als hij er niet meer zou zijn. Dat was dus weer een fjord. Mijn eerste eigen paard was ook een fjord.

Ik houd dus ook al geruime tijd de markt voor de fjorden in de gaten. En wat mij opvalt is dat ze onderhand zeldzaam zijn in aanbod en er ook een stevigere prijskaart aanhangt?
Of lijkt dat maar zo?

Gelukkig heb ik wel een fjord kunnen kopen bij een oude schoolvriendin van mij. Zij fokt fjorden en we gingen kijken en daar stond hij. Ik ben dus nu wel in het bezit van een 2,5 jarige fjordenruin. Maar makkelijk is het niet?

mvdbijl

Re: Fjorden aanbod zo karig?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:14

Het prijskaartje is gelukkig stukken hoger geworden. De prijzen van 1500 tot 3 duizend euro kon natuurlijk niemand een paard voor fokken.

De populariteit is toegenomen en veel dieren wisselen ook binnen de fjordenwereld van eigenaar.
Ik heb zelf een 5 jarige grijze ruin, heel braaf, super veelzijdig, ik zou als ik hem wil verkopen ook niet met hem hoeven adverteren. Veel mensen benaderen een fokker en zoeken zo naar een geschikt paard, vele wegen die echt wel tot succes komen :-)

Leuk dat je wel weer een fjord hebt aangekocht, veel plezier van hem!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:17

De vader van mijn fjord is ook grijs. Hij zelf niet, maar wel heel licht :)

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:27

Ik heb mijn fjord dit jaar 2 jaar, gekocht via Facebook groep “fjorden zoeken baas”. Ik had heel veel reacties op m’n oproepje, bij de eerste waar ik was wezen kijken was hem, paar keer geweest en toen gekocht. Tsja, hij heeft eczeem dus daardoor was de prijs was voordeliger…. Maar echt echt een droompaard! Ik heb 5K voor hem betaald.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:45

Op marktplaats staan er wel en Op de Franse mp staan er ook zat.Ik denk dat je niet op de goeie plekken kijkt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:57

Nouja ik vind op mp karig hoor. En ja frans, dan zit je toch al in het buitenland

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Cinnepin schreef:
Nouja ik vind op mp karig hoor. En ja frans, dan zit je toch al in het buitenland

Ik vind dat je gelijk hebt. "Vroeger" (in de vorige eeuw) stonden overal Fjorden, die werden vooral gebruikt voor aangespannen en recreatief gebruik en waren absoluut niet duur. Later is dat type enigszins vervangen door Haflingers en Tinkers en nu zie ik ook weinig Fjorden meer. Een manegehoudster zei me dat ze geen Fjorden wou omdat ze ze "lui" vond en een andere vond ze eigenwijs. Dat laatste klopt wel maar ik vind dat juist leuk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:53

Ik werd toen echt overspoeld toen ik m'n bomproof brave merrie op 'Fjord zoekt baas' had gezet. En voor een redelijke prijs ook.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 51 min geleden

Is dressuur rijden wat meer in trek en kiezen mensen daarom liever voor sport pony s ? Zo maar een gedachte hoor.